کد خبر: ۲۹۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

بازداشت چهار سارق همه فن حریف در پایتخت

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری چهار سارق زورگیر به اتهام ارتکاب ده ها فقره انواع مختلف سرقت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : در گزارش پلیس آمده است: چندی پیش مأموران کلانتری 142 کن در حین گشت زنی در میدان کودک به چهارسرنشین یک دستگاه خودرو پراید 111 مشکی مشکوک شده و اقدام به متوقف کردن آن کردند . با متوقف کردن خودرو پراید و انجام بازرسی از سرنشیان آن ، مأموران علاوه بر کشف موادمخدر از نوع شیشه موفق به کشف چندین قبضه چاقو ، قمه ، تبر و اسپری اشک آور و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر شدند که بلافاصله چهار سرنشین پراید دستگیر و به کلانتری منتقل شدند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت های به عنف و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با انتقال متهمان به پایگاه دوم آگاهی ، کارآگاهان تیم مبارزه با زورگیری بلافاصله یکی از مجرمان سابقه دار غرب تهران را شناسایی کردند که آخرین بار توسط خود آنها دستگیر و روانه زندان شده بود . این متهم که "محمد . ق" ( 34 ساله ) - مجرم سابقه دار پایگاه دوم آگاهی - بود، بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف زورگیری ، آدم ربایی ، کیف قاپی ، سرقت به عنف خودرو و اخلال در نظم عمومی دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار نیز در سال 87 توسط کارآگاهان پایگاه دوم دستگیر و پس از پنج سال تحمل دوران محکومیت ، در سال 92 از زندان آزاد شده بود .

با آغاز تحقیقات از "محمد . ق" و دیگر متهمان دستگیر شده و با توجه به کشف کارت شناسایی یک دستگاه خودرو 206 سفید رنگ به شماره انتظامی معلوم کارآگاهان با بررسی سوابق خودرو اطلاع پیدا کردند که این خودرو در تاریخ 21 فروردین ماه امسال در منطقه شهرک گلستان سرقت شده است که با اعتراف صریح محمد . ق ، خودرو 206 در محدوده شهرک آزادی کشف شد .

با کشف خودرو سرقت شده ، تحقیقات از متهمان در خصوص ارتکاب جرایم توسط آن آغاز شد و متهمان که چاره ای اعتراف نداشتند ، به ناچار لب به بیان حقیقت گشوده گشوده و عنوان کردند که با انواع خودروهای مسروقه و تحت عنوان مسافرکش اقدام به زورگیری از مالباختگان کرده اند. آنها در ادامه اعترافات خود عنوان داشتند که علاوه بر ده ها سرقت به شیوه مسافربرنما ، ده ها فقره کیف قاپی و خفت گیری را نیز با این خودروها انجام داده اند .

در ادامه رسیدگی به پرونده جرایم ارتکابی توسط محمد و همدستانش ، مالک یک دستگاه خودرو سی‌یلو در زمان کشف خودرو اش به صورت رها شده در محدوده استادیوم آزادی و برای انجام اقدامات قانونی به پایگاه دوم آگاهی مراجعه کرده بود که به محض مشاهده متهمان ، "محمد . ق" و همدستش به نام "شاهین . ف" ( 26 ساله ) را به عنوان سارقان خودرو مورد شناسایی قرار داد و گفت: در ساعت 22:30 روز دوم فروردین ماه امسال ، این افراد تحت عنوان مسافر در منطقه تهرانسر و به عنوان دربست به مقصد شهرک راه آهن سوار ماشین شدند که در داخل اتوبان آزادگان- مسیر جنوب به شمال ، با تهدید چاقو و قمه مرا از ماشین پیاده و به سرعت از محل متواری شد ند .

با اعتراف صریح متهمان به ده ها فقره زورگیری وسرقت های به عنف به شیوه و شگردهای مختلف ، کارآگاهان اقدام به بازرسی مخفیگاه هر چهار متهم در منطقه شهرزیبا کرده و در بازرسی از آنها تعدادی زیادی مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر ، انواع کیف های دستی زنانه و مردانه ، ده ها دستگاه گوشی تلفن همراه ، چک های بانکی دارای سابقه سرقت، وجه نقد و همچنین دو دستگاه موتورسیکلت پولسار استفاده شده در سرقت ها کشف شد .

با کشف چند فقره چک دارای سابقه سرقت ، کارآگاهان موفق به شناسایی یک شرکت خصوصی پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری شدند که سارقان در زمان مراجعه مسئول مالی شرکت به بانک برای دریافت حقوق کارگران شرکت ، وی را شناسایی و نهایتا در منطقه آریاشهر - خیابان سازمان آب ، با تهدید سلاح سرد و ضرب و شتم اقدام به زورگیری کیف دستی حاوی پول ، چندین فقره چک و ... کرده بودند .

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه داوود مرادی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، درباره این پرونده گفت : با توجه به اعتراف صریح هر چهار متهم پرونده به ارتکاب سرقت های متعدد ، تنوع سرقت های انجام شده از سوی متهمان ، استفاده آنان از انواع مختلف خودرو نظیر پژو 206 ، دوو سی یلو ، پراید ، موتورسیکلت و ... ، پراکندگی محل های سرقت در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در غرب ، شمال غرب ، شهرستان کرج ، مناطق مرکزی تهران و .... و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر چهار متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده اند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی - خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین