کد خبر: ۲۹۳۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

کشف مدرک جدید درباره قتل «لورکا»

پیدا شدن مدرک دولتی که نشان‌دهنده کشته شدن «فدریکو گارسیا لورکا» شاعر معروف اسپانیایی درست پس از درگرفتن جنگ‌های داخلی اسپانیاست‌، فرضیه‌های پیشین درباره قتل او را زیر سوال برد.
آفتاب‌‌نیوز : این نخستین‌بار است که یک مدرک دولتی مبنی بر کشته شدن فدریکو گارسیا لورکا درست یک ماه پس از شروع جنگ‌های داخلی اسپانیا پیدا شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این مدرک، این شاعر و نمایشنامه‌نویس در تابستان 1936، یعنی اندکی پس از شروع این جنگ‌های داخلی به دستور مقام‌های نظامی گرانادا دستگیر و به زور سوار یک ماشین شده و به ویزنار انتقال داده شده است. این گزارش رسمی که در سال 1965 توسط مقام‌های پلیس گرانادا نوشته شده، تنها مدرک رسمی موجود درباره مرگ مرموز این شاعر سرشناس اعلام شده است.

به گزارش تلگراف‌، در این نوشته آمده است: «لورکا در زمان حکومت دیکتاتوری فرانکو به همراه یک فرد دیگر از ساختمان شهرداری به زور خارج و سوار یک ماشین شد و به ویزنار انتقال یافت.» این گزارش همچنین مدعی است که لورکا قبل از مرگ، اعتراف‌هایی داشته و در صحبت‌هایش خود را یک فراماسون معرفی کرده است.

این مدرک نشان می‌دهد محل قتل لورکا منطقه‌ای در شمال گرانادا بوده اما در آن به نقطه دقیق دفن شدن او اشاره نشده است. تاریخ‌دانان بسیاری از جمله «یان گیپسون» زندگی‌نامه‌نویس لورکا طی سال‌های اخیر به دنبال محل دفن و باقی‌مانده جسد او هستند تا از داستان مرموز قتل او پرده بردارند.

تاکنون تصور می‌شد فدریکو گارسیا لورکا یکی از قربانیان تیرباران سال 1934 بوده است. او یکی از افرادی است که تصور می‌شد در دوران حکومت دیکتاتوری «فرانچسکو فرانکو» در قبری دسته‌جمعی دفن شده است. چندی پیش اعلام شد گروهی باستان‌شناس محوطه‌ 30 مترمرکعبی واقع در جنوب شهر گرانادا را مورد بررسی قرار می‌دهند تا به باقی‌مانده جسد او دست پیدا کنند.

فدریکو گارسیا لورکا (۵ ژوئن ۱۸۹۸ - ۱۹ آگوست ۱۹۳۶) شاعر و نویسنده، نقاش، نوازنده پیانو، و آهنگ‌ساز اهل اسپانیا بود. او یکی از اعضای گروه «نسل 27» به شمار می‌رفت. نمایشنامه‌های «چنین که گذشت این ۵ سال»، «خانه برناردا آلبا» و «عروسی خون» نیز از آثار معروف این نویسنده به شمار می‌روند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین