کد خبر: ۲۹۴۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

مسمومیت 5 نفر در پالایشگاه شازند

مدیر روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند گفت: حادثه‌ای در پالایشگاه رخ نداده است.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس سلیمانی در گفت‌و‌گو با ایسنا، تصاعد گاز در پالایشگاه امام خمنی(ره) شازند را حادثه ندانست و گفت: هنگام بروزرسانی و تعمیرات اساسی پالایشگاه، پنج نفر از کارگران دچار گازگرفتگی می‌شوند.

وی توضیح داد: به هنگام باز شدن واحد، کارگران برای انجام تعمیرات وارد منطقه شدند که به علت وجود گاز در منطقه بر اثر استنشاق آن دچار گاز‌گرفتگی شده‌اند.

سلیمانی گفت: تیم پزشکی در محل حاضر بوده و مصدومین به مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) شهر اراک اعزام شده‌ و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویِژه هستند.

مدیر روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی(‌ره‌) شازند تصریح کرد: بر اساس آخرین اعلام کادر پزشکی، حال چهار نفر از مصدومین بهتر است و تنها حال یکی از مصدومین وخیم بوده که بهبود وی در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه رسانه ملی خبری را در این خصوص انعکاس داده که مشخص نیست منشاء و منبع آن کجاست.

بر اثر اعلام روابط عمومی علوم پزشکی اراک، تصاعد گاز سولفید هیدروژن در پالایشگاه شازند باعث مصدومیت این پنج نفر شده است.

بر اساس این گزارش، حادثه مذکور تلفات جانی در پی نداشته و مصدومین بلافاصله به وسیله نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل و خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

به گفته حسن صلحی، رییس گروه پزشکی معالج در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) کلیه اقدامات اولیه درمانی با آماده باش و اعلام کد بحران در مرکز انجام شد و در حال حاضر سه نفر از مصدومین در بخش ICU و دو تن دیگر در بخش CCU تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

این متخصص مسمومیت‌ها افزود: مسمومیت با گاز سولفید هیدروژن باعث ایجاد اختلال در تنفس سلولی و در نتیجه خفگی سلولی می‌شود که عوارض بعدی آن تاثیر مستقیم در سیستم عصبی، گوارشی، ریوی و کلیوی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین