کد خبر: ۲۹۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۴ - ۱۸:۵۷

فرار از زندان رجايي شهر با حفر تونل!

آفتاب‌‌نیوز : متهم مدتي پيش به اتهام سرقت هاي مسلحانه به اعدام محكوم شده بود كه با اعتراض به حكم مجازات خود حكم اعدام وي با يك درجه تخفيف به 30 سال حبس تغيير پيدا كرد. 

علي اشرف در زندان با همدستي يك سارق و يك قاتل با حفر تونلي 18 متري موفق شد از زندان فرار كند. 

وي كه پيش از اين نيز توانسته بود با نقشه‌اي از دست ماموران فرار كند روز 20 ارديبهشت ماه سال 82 در پرايدي سفيد رنگ به دام پليس افتاد و پس از محاكمه روانه زندان رجايي شهر شد. 

علي و 2 همدستش در يك بند به سر مي‌برند.آنها پس از بررسي‌هاي خود تونلي حفر كردند كه از زير ساختمان تاسيسات زندان مي‌گذشت. آنها هر شب مقداري از زمين را حفر مي‌كردند و پس از آن با شگردي به دور از چشم زندانبانان خاك‌ها را به خارج از بند منتقل مي‌كردند.

 آنها پس از دو سال در يكي از روزهاي خردادماه با حفر تونلي 18 متري فرار كردند. ماموران در خارج از زندان در اطراف تونل مقداري پلاستيك به دست آوردند كه نشان مي‌داد زندانيان فراري براي آنكه لباسهايشان كثيف نشود و مردم به انها شك نكنند. از پلاستيك استفاده و پس از خارج شدن از تونل آنها را در همانجا رها كرده بودند.

علي اشرف پس از فرار از زندان با شاكيان خود تماس گرفت و آنها را به مرگ تهديد كرد.او سپس در تماس با اداره آگاهي تعدادي از افسران و كارآگاهاني را كه در دستگيري او نقش داشتند، به انتقام تهديد كرد. 

با فرار متهم بلافاصله پليس آگاهي تهران بزرگ با اعزام تيم هاي اطلاعاتي و عملياتي و بسيج كردن تمام امكانات پليس تحقيقات خود را آغاز كرده و با توجه به حساسيت موضوع و ظن پليس به مشاركت نامبرده در جرائم قتل، پس از ماه ها تعقيب و گريز مخفيگاه اين مجرم خطرناك در محدوده يافت آباد شناسايي شد.
 
روز چهارشنبه با اطمينان از حضور علي اشرف در خانه اش دو تيم عملياتي از اداره يكم پليس آگاهي و گروه ضربت وارد خانه متهم شدند. 

زنداني فراري با مشاهده پليس قصد فرار داشت كه مأموران پس از شليك تير هوايي و اخطار به متهم او را از ناحيه پا هدف گلوله قرار دادند.
 
مأموران در اين رابطه همچنين پنج تن از همدستان مجرم خطرناك را دستگير كردند. علي اشرف هم اكنون در زندان رجايي شهر تحت مراقبت پليس قرار دارد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین