آفتابنیوز : روزنامه شهروند در بررسی تصادف مرگبار خودروی BMW که چند روز قبل در بزرگراه همت رخ داد، آورده است: تنها یک نفر زنده ماند. «آرمین بخشی» تنها بازمانده بیامدبلیو فقط از ناحیه آرنج دست راست دچار شکستگی شد تا تنهاترین شاهد تصادف هولناک خودروی دوستش باشد.
هشت روز سخت و جنجالی از تصادف خودروهای لوکس در بامداد پایتخت گذشت. دو تصادف جداگانه در بزرگراه همت و خیابان شریعتی، پنج کشته بر جا گذاشت و تنها یک سرنشین از خودروی بیامدبلیو به طرز معجزهآسایی نجات پیدا کرد.
وقتی تصاویر و فیلم تصادف هولناک بیامدبلیو کروک روی سایتها و فضای مجازی قرار گرفت، به شایعهها بیش از پیش دامن زد و قصه تلخ قضاوتها یکییکی از راه رسیدند.
آنچه در لابهلای تلکسهای خبری، بررسیهای جسته و گریخته کارشناسان راهنمایی و رانندگی و گزارشهای میدانی به گوش میرسید، ملغمهای از شایعات بود که تصویری مبهم از سکانسهای قبل از تصادف را به تصویر میکشید. تصاویری که در فضای مجازی و روی صفحههای اینستاگرام و فیسبوک کاربران منتشر شد، حکایت از چهار جوان مرفه داشت که در بامداد پایتخت با خودروی لوکس بیامدبلیو در اتوبانها میتاختند. با این حال، شایعات برای کاربران مجازی دیر یا زود مختومه خواهد شد و در نهایت از همه این ماجرا آنچه باقی خواهد ماند، خاطرهای است تلخ در ذهن بازماندگان.
گفتوگو با پسر نجاتیافته
نامش آرمین بخشی است، 24 ساله و تنها بازمانده تصادف بیامدبلیو در اتوبان همت. آن بامداد دوشنبه که آمد، راحت آمد و سخت رفت، دوستیهایشان تمام شد و تنها سیاهی بر جا ماند. حالا پسر جوان همراه با شوک بعد از حادثه، در یک بیمارستان تخصصی بستری است؛ با این حال، وضع جسمانیاش خوب است و تنها از ناحیه آرنج دست راست دچار شکستگی شد. غم غریبی در صدایش احساس میشود و درحالیکه عزادار دوستانش است، بهعنوان تنها شاهد تصادف در گفتوگو با «شهروند» جزئیات حادثه را شرح داد.
پرسش- از شب حادثه بگویید؟
حمیدرضا کمالی، شاهین حسینآبادی و حمید چشمه مثل من ساکن کرج بودند. ساعت 10 شب یکشنبه بود که برای معامله خودروی حمیدرضا راهی تهران شدیم. به میدان کاج سعادتآباد رفتیم و بعد از تنظیم قرارداد قصد داشتیم دوباره به کرج برگردیم. من در صندلی عقب سمت شاگرد نشسته بودم. سرعت خودرو در قسمتهای کمتردد بزرگراه زیاد بود اما همه ما به رانندگی حمیدرضا اطمینان داشتیم و میدانستیم او بیشتر از اینکه نگران جان خودش باشد، همیشه مراعات سرنشینهای خودرو و مخصوصا موتورسواران را میکرد. در لحظه تصادف هم مطمئن هستم سرعت ما زیاد نبود.
پرسش- از لحظه تصادف تصویری یادت هست؟
در لاین وسط بزرگراه همت درحال حرکت بودیم که ناگهان یک موتورسیکلت جلوی خودرومان پیچید، حمیدرضا به خاطر برخورد نکردن با او فرمان را به سمت چپ هدایت کرد اما لاین سبقت بسته بود. بعد از آن لحظه که همه چشممان را به جلو دوخته بودیم چیز دیگری یادم نیست. این لحظات در تصویر دوربینهای پلیس بزرگراه هم ثبت شده است.
پرسش- بهعنوان تنها شاهد تصادف، علت حادثه چه بود؟
آخرین تصویری که همراه دوستانم در جلوی خودرومان دیدم موتورسیکلتی بود که ناگهان مقابل خودروی ما پیچید. اگر واکنش سریع حمیدرضا نبود این امکان وجود داشت که حداقل خودش زنده میماند. اما او با از خودگذشتگی قصد داشت تا آسیبی به سرنشین موتورسیکلت وارد نشود، به همین خاطر مجبور شد خودرو را به سمت چپ هدایت کند که این حادثه هولناک رخ داد.
پرسش- فکر میکردی نجات پیدا کنی؟
چیزی از بعد از تصادف یادم نیست. اولین تصویری که بعد از به هوش آمدن دیدیم، حمید چشمه بود. او در کنار من روی تخت بیمارستان بستری بود. هنوز نمیدانستم چه بلایی سر دو دوست دیگرم آمده است و به خاطر داروهای بیهوشی و دردی که داشتم دوباره به خواب رفتم. تا اینکه بعد از به هوش آمدن متوجه شدم حمید هم به کام مرگ فرو رفته و حمیدرضا و شاهین در دم جان سپردهاند.
پرسش- الان حالت چطور است؟
تنها آرنج دست راستم دچار شکستگی شده و لگن سمت راستم ترک برداشته است. خدا را شکر حالم خوب است و تنها به خاطر پلاتینهایی که در دستم گذاشتند یک بار تحت عمل جراحی قرار گرفتم.
خط بطلان به شایعات مجازی
درحالیکه شایعات بر سرعت خودروی بیامدبلیو دامن میزدند و هر کاربر شبکههای مجازی کارشناس تصادفات شده بود اما علی کمالی برادر مرد قهرمانی که در این حادثه پشت فرمان خودرو نشسته بود عکسی را در اختیار «شهروند» قرار داد تا صحتی باشد بر حرف و حدیثهای بیاساس که در فضای مجازی دهان به دهان چرخید.
علی کمالی در رابطه با سرعت خودروی بیامدبلیو به «شهروند» گفت: «در خودروهای جدید کیلومتر شمار به کامپیوتر خودرو متصل است و وقتی برق خودرو قطع میشود، کیلومتر در همان عقربهای که قرار داشته است متوقف خواهد شد. وقتی خودروی تصادفی برادرم را تحویل گرفتیم عقربه کیلومتر خودرو روی 109 قرار داشت، درحالیکه شایعات از سرعت خودرو روی 180 تا 200 خبر میداد. این موضوع نشان میدهد که با توجه به تسلط حمیدرضا در رانندگی، خودروی او قطعا در شب حادثه دچار نقص فنی بوده است و به احتمال زیاد قبل از برخورد با گاردریل، یا رینگ شکسته شده یا فرمان قفل کرده است. به دلیل پیچیدگی این موضوع هنوز کارشناسان در حال بررسی جعبه فرمان خودرو هستند تا علت حادثه در این تصادف مشخص شود. با این حال امیدوارم مردم قبل از اعلام نظر کارشناس تصادفات قضاوتهای ناعادلانهشان را کنار بگذارند تا مرهم این داغ بزرگ که خانواده حمیدرضا تحمل میکنند، باشند.»
1.پس اون سرعت بالای 170 تا چی بود که که دوربینای راهنمایی و رانندگی ثبت کردن
2.مگه پرایده تو یه لحظه نقص فنی پیدا کنه؟
3. سایت شما تا کی میخواد به هر قیمتی سرمایه داران و نظام سرمایه داری رو تطهیر کنه ... م ه یه نمونش ... این گزارش هم یه نمونش ...
احتمالآ هم پیتزا واصه ننه خبرنگار ایران میبرده
اخه دوستان تمام پراید سوارا هم میدونن که با سرعت 110 تا اگرم به گارد ریل برخورد کنی اینچنین تصادفی نمیشه
من خودم شاهد تصادف وانت با گارد ریل با سرعت 100 تا تو اتوبان قم بودم.
تازه اون وانت با اون سیستم ترمزو بدنه و ... فقط از ی طرف خسارت دید و حتی رانندش چیزیش نشد.
حالا شما بیا توجیه کن که در لحظه ، که تصادف انجام شده ناگهان برق خودرو هم قطع شده و کیلومتر روی 109 مانده !!!!
آنچه كه مهم هست اين است كه هيچ راننده اى بيخود ويراژ نميده ،چرا كسى از موتور سوارى كه جلوى اين خودرو يك دفعه
پيچيده حرفى نميزنه ،قطعا دوربين هاى پليس ميتونه اين موضوع رو روشن كنه،
آنچه كه در رانندگى موتور سوار ها ما شاهد هستيم اين است كه به هيچ قانونى پايبند نيستند و به هر شكلى كه ميخواهند در مسير ها حركت ميكنند و به هيچ چيزى اهميت نميدهند الا به حركت خود ،
جا دارد كه پليس راهنمايي و رانندگى به همان شدت كه با خودرو ها برخورد قانونى ميكنه با موتور سوار ها هم برخورد كنه ، بارها ديدم كه يك دفعه پليس جلوى موتور سوار ها رو ميگيره و بخاطر نداشتن كلاه موتور آنها رو توقيف ميكنه ولى هرگز نديدم كه بخاطر حركت زيكزاك و يا حركت در جهت مخالف و خيابان هاى يك طرفه هيچ گونه برخوردى بشه .
بنظرم اين وضعيت ترافيك و نحوه رانندگى كه هيچكس امنيت در آن ندارد ناشى از نداشتن كنترل هاى اساسي توسط پليس و سازمان هاى مربوطه ميباشد ،
يك مثال ساده اين موضوع را روشن ميكنه : نحوه حركت خودروها در بالا و پايين اتوبان صدر را ملاحظه نماييد ،در بالا همه بطور صحيح حركت ميكنند ولى در پايين هر كس به دلخواه خود حركت ميكنه ،چرا ؟
به دليل اينكه در بالا دروبين ها براى كنترل وجود دارند و هر كس خلاف كنه جريمه ميشه ولى در پايين هيچگونه كنترلى وجود نداره پس هر كس هر طور كه ميل داره حركت ميكنه .
ما هم همگی حرف شما رو قبول کردیم......آقا اصلا شما خوبی ..............ما هم همه آره................
به نظر شما چرا پلیس حرفی نمیزنه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نظر شما چرا پلیس حرفی نمیزنه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرهنگ رانندگی هنوز بعد از گذشت 100 سال جا نیفتاده و خیلی ها ماشین رو و رانندگی رو وسیله فخر فروشی به دیگران و پز دادن و خودنمایی می دونن... هر کی میخواد به هدف خودش برسه.. در حالیکه در کشورهای پیشرفته از پورشه و بی ام دابلیو سوار گرفته تا مینی ماینر سوار و موتور و دوچرخه همه به قانون احترام می ذارن، بخصوص حق عابرین پیاده، در حالیکه در ایران عابر پیاده اصلا تعریف نشده، و خط عابر بی معناست... چرا باید معضلی بنام موتورسوار در پیاده رو وجود داشته باشه و ویراژ بدن تو عابر پیاده و از ملت طلبکار باشن و هیچ کس هم جلوشون رو نگیره؟!!!
در هر صورت امیدوارم که روحشون شاد باشه و خدا به خونواده هاشون صبر بده...
من با یه پراید داغون 150 میرم بیشتر نمیره
بیشتر نمیره میفهمی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدشم اصلا گیریم سرعت 109 باشه، کدوم قانونی اجازه میده با سرعت 109 توی اتوبان به اون شلوغی حرکت کنیم؟!!!!!!
ضمنا با 109 هم بزنی به گاردریل نابود میشی، مگه این که ماشینت BMW باشه!!!!!!!!
فرهنگ رانندگی بد
نقص فنی خودروها
استاندارد نبودن جاده ها و خیابونها
مصرف الکل و مواد مخدر و ..........
اینکه وقتی یه بی ام و تصادف میکنه اونو قهر خدا بدونیم و مجازات الهی غیر منطقیه
سالیانه گذشته ۸۰ میلیون نفر در جهان فوت کردند
هزاران کودک بیگناه در افریقا با بیماری ایدز چشم به جهان گشودند
ایا بیماری این کودکان مجازات الهی بوده؟
هزاران عابر پیاده در تصادفات کشته شدند انها هم مجازات شدند؟