کد خبر: ۲۹۴۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

رییس جمهور: نزاع‌های بنیان‌کن و خطرناک را کنار بگذاریم

رییس جمهوری کشورمان گفت:یکی از شروط اصلی پیشرفت را بالا بردن آستانه تحمل دانست و گفت: باید دعواها و نزاع های بنیان کن و خطرناک را کنار بگذاریم.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت الاسلام دکتر حسن روحانی، عصر چهارشنبه در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان فارس در شیراز ، ضمن تاکید بر لزوم پذیرش دو اصل نظارت مردم و بالا بردن آستانه تحمل گفت: البته وجود اختلاف نظر در جامعه امری طبیعی است و باید بپذیریم که نظرات ما در مورد مسائل مختلف چه اقتصادی و چه سیاسی یکی نیست.

وی اضافه کرد: در مباحث اقتصادی وقتی ما قدمی برمی داریم برخی انتقاد یا اعتراض می کنند و گاهی این انتقادها با لحن تند مطرح می شود.

دکتر روحانی با اشاره به حادثه حمله به علی مطهری در شیراز (18 اسفند 93) ادامه داد: فردی می خواهد در جایی صحبت کند و حرف بزند، آن هم در فضای دانشگاه و آن هم دانشگاه شیراز، چرا می ترسیم، چرا نمی توانیم یکدیگر را تحمل کنیم؟

وی ادامه داد: روزگاری می گفتند علم و دین با هم نمی سازد، دانشگاه و حوزه نمی شود در کنار هم قرار گیرند، اما دیدیم شهید مفتح ها و شهید بهشتی ها که به دانشگاه ها رفتند ، فضاها را به یکدیگر نزدیک کردند.

رییس قوه مجریه افزود: بسیاری از این مشکلات و طرح آنها به عدم آگاهی و اطلاعات کم بازمی گردد.

رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: ما باید امروز از نظر اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی به هم نزدیک شویم، ممکن است نظراتمان یکی نباشد، اما همدیگر را تحمل کنیم.

وی اظهار کرد: بیایید به معنی واقعی کلمه آشتی کنیم، در پی انسجام و وحدت باشیم، فضا را آرام و با تلاش، عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

به گزارش ایرنا،رییس جمهوری بیان داشت:ریشه بسیاری از مشکلات موجود به بینش، جهان بینی و فرهنگ حاکم بر اذهان و افکار ما باز می گردد.

وی ادامه داد:ما کشوری داریم با استعدادهای فراوان و منابع انسانی بسیار غنی و از جایگاه بسیار مهم استراتژیک برخوردار هستیم و تمام اینها از امتیازات مهم این سرزمین پهناور محسوب می شود.

دکتر روحانی از آزادی و حاکمیت ملی به عنوان دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: صندوق آرا که مردم ما از طریق آن در تعیین سرنوشت خود مشارکت می کنند یک نعمت بسیار بزرگ است که جامعه را زنده نگه می دارد.

وی، با طرح این پرسش که چه مقامی در کشور ما هست که مستقیم یا غیر مستقیم به صندوق آرا وابسته نباشد، ادامه داد: باید بتوانیم از این فضای آزاد به خوبی استفاده کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید بیان کرد: برخی می گویند که شرایط منطقه خاورمیانه به گونه ای است که بدون دیکتاتوری نمی توان در آن نظم ایجاد کرد، ما این حرف را قبول نداریم و آن را کاملا نادرست می دانیم.

**عده ای اعتماد به نفسشان کم است

دکتر روحانی، با اشاره به اعتراف قدرت های بزرگ به توان ایران در بحث مذاکرات هسته ای گفت: برخی اعتماد به نفسشان اندک است و چون فکر می کنند ما یک کشور در حال توسعه هستیم پس نمی توانیم در مقابل قدرت های بزرگ مذاکره کنیم.

رییس جمهوری افزود: امروز تیم مذاکره کننده کشورمان در مقابل 6 کشور نشسته و مذاکره می کنند و تا این لحظه نیز گام های بسیاری برداشته شده است.

وی ادامه داد: زمانی کسی فکر نمی کرد که دنیا اصل غنی سازی را قبول کند، نطنز مرکز غنی سازی باشد، اما امروز بحثی درباره این که اراک راکتور آب سنگین نداشته باشد و یا تحقیق و توسعه برای سانتریفیوژهای پیشرفته انجام نشود، پذیرفته شده نیست.

وی گفت: باید اعتماد به نفس داشته باشیم، باید بدانیم که کشوری بزرگ با استعدادها و ظرفیت های بزرگ و عظیم داریم.

دکتر روحانی، بیان کرد: در چند ماه گذشته موفق شدیم دو مجموعه از آثار گرانبهای تاریخی را در دو مبارزه حقوقی از بلژیک و آمریکا به کشور بازگردانیم که این یک کار کم سابقه و بزرگ است.

رییس جمهوری، ضمن تاکید بر لزوم همدلی و اتحاد برای حل مشکلات افزود: تمام گروه ها و اقشار جامعه اعم از عشایر، معلمان، دانشگاهیان و کارگران، مشکلات، توقعات و خواسته هایی دارند که تمام آنها نیز به جا و به حق است و باید قدم به قدم آنها را حل کنیم.

دکتر روحانی افزود: در مورد جامعه ایثارگری گام های خوبی برداشتیم و توانستیم قانون جامع خدمات ایثارگری را با وجود مشکلات اقتصادی اجرا کنیم.

وی بیان داشت:اگر بتوانیم در نگاه و بینشمان نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی یک همدلی ایجاد کنیم، مسائل و مشکلات هم بهتر حل می شود.

هیات دولت یازدهم، چهارشنبه نهم اردیبهشت 94 سفر دو روزه استانی را به فارس آغاز کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین