کد خبر: ۲۹۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۳۱

هاشمي رفسنجاني: نگرش جامعه بايد نسبت به معلولان تغيير كند

آفتاب‌‌نیوز :  
وي افزود: در جامعه هنوز براي معلولان آنچه را نياز است انجام نداده‌ايم. بايد تلاش شود امكانات دولتي، عمومي و خصوصي به نحوي طراحي و اجرا شوند كه حقوق معلولين نيز درآن رعايت شود.

هاشمي رفسنجاني يكسان‌سازي فرصت‌ها در همه ابعاد براي معلولين را حائز اهميت عنوان كرد و افزود: انزواي اين طيف از جامعه باعث مشكلات مضاعف آنها مي‌شود و اهميت به توانايي‌هاي آنها مي‌تواند كمك‌هاي شاياني را متوجه كشور كند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بسياري از معلوليت‌ها را قابل پيشگيري خواند و افزود: اگر اراده‌اي در جوامع مختلف در اين زمينه ايجاد شود، مي‌توان معلوليت‌هاي ناشي از جنگ، تصادفات و برخي حوادث طبيعي را به حد بسيار پايين رساند.

وي افزود: استفاده از برخي سلاح‌هاي غيرمتعارف اتمي و شيميايي در برهه‌هاي مختلف توسط برخي كشور‌ها و حكام ظالمشان بر ابعاد اين معلوليت‌ها در جهان افزوده است و متاسفانه شاهديم اراده‌هاي مختلف سياسي مانع از پي‌گيري اين گونه جنايت‌ها و مجازات عوامل اصلي آن كه خود نيز از مدعيان حقوق بشر هستند، مي‌شود.

هاشمي رفسنجاني داشتن روحيه صبر و مقاومت براي اين قشر از جامعه را حياتي خواند و گفت: ‌صبر واژه سازنده‌اي است كه مي‌تواند رنج محروميت را كم و توانايي‌هاي ديگر انسان را مضاعف كند.

وي با تشكر از كساني كه براي رفع محروميت‌هاي اين بخش از جامعه فعاليت مي‌كنند، افزود: ايثار مهمترين واژه مثبتي است كه براي انسان به كار مي‌رود و قطعا منافع اين ايثار و حالت سازنده آن متوجه شخص ايثارگر و جامعه خواهد شد.

در ابتداي اين ديدار دكتر سجادي مدير عامل انجمن غيردولتي سبز پارسيان كه در زمينه خدمت‌رساني به اقشار ناتوان جامعه فعال است و همچنين دكتر داورمنش عضو اين انجمن گزارشي از اقدامات تشكل حمايت از حقوق معلولين و جانبازان را ارائه كردند.

در پايان اين ديدار نيز برخي از حاضران به بيان مشكلات اين قشر پرداختند و خواسته‌هاي جمعي خود را براي رفع محروميت‌هاي اين طيف از جامعه ارائه كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین