کد خبر: ۲۹۵۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴

نجات مرد ۱۰۱ ساله نپالی پس از یک هفته از زمین لرزه

هشت روز پس از زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری نپال ۳ نفر در یک روستای کوهستانی نجات یافتند.
آفتاب‌‌نیوز : یکی از مقامات نپال امروز (یکشنبه) اعلام کرد پس از گذشت 8 روز از زمین‌لرزه نپال نیروهای امداد موفق به نجات سه نفر در یک روستای کوهستانی شدند.

به گزارش منابع دولتی دو مرد و یک زن پس از نجات برای مراقبت‌های پزشکی به یک پایگاه نظامی انتقال یافتند که یکی از این مردان 101 سال سن داشت.

امروز نپال تنها فرودگاه بین‌المللی خود در کاتاماندو را به دلیل حجم بالای ترافیک بر روی هواپیماهای بزرگ بست. با اینحال مقامات اعلام کردند که هواپیماهای کوچک همچنان اجازه ورود دارند.

به گفته مقامات تا کنون آمار کشته‌ شده‌های این زمین‌لرزه به 7057 نفر رسیده است. مرکز عملیات اورژانس نپال نیز اعلام کرده است که تاکنون بیش از 14398 نفر بر اثر زمین لرزه اخیر در این کشور زخمی شده اند.

بر اساس اعلام سازمان ملل، بیش از 600 هزار واحد مسکونی در جریان زلزله نپال از بین رفته است. از روز شنبه هفته گذشته تاکنون بسیاری از مردم نپال از ترس وقوع زلزله در فضاهای باز می خوابند.

وزیر دارایی نپال نیز تاکید کرد که برای بازسازی خانه های ویران شده از زلزله اخیر به بیش از 2 میلیارد دلار منابع مالی نیاز خواهد بود.

به گزارش تسنیم،سازمان ملل نیز اعلام کرده است که بیش از 8 میلیون نفر از زلزله نپال آسیب دیده اند و حداقل 2 میلیون نفر طی 3 ماه آینده به کمک های دارویی، مواد غذایی و آب آشامیدنی و سالم نیاز خواهند داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین