کد خبر: ۲۹۵۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴

5 هشدار پلیس فتا

پلیس فضای تبادل اطلاعات نسبت به ذخیره کردن اطلاعات خصوصی افراد در گوشی های تلفن هوشمند هشدا داد.
آفتاب‌‌نیوز :
ترويج مسائل ضدفرهنگي، از بين بردن حريم خصوص افراد و خانواده ها، اتلاف وقت، فريب و كلاهبرداري از كاربران، انزوا و افسردگي، نشر اکاذيب از جمله برخی از پيامدهاي منفي شبكه هاي اجتماعي است؛ براین اساس استفاده از تلفن هاي هوشمند در صورت ناديده گرفتن هشدارها و نگهداري اطلاعات و عکس هاي خصوصي بستري براي سوء استفاده هاي برخي افراد را فراهم مي سازد.

به گزارش مهر،  پليس فتا با تاكيد بر اينكه امروز هيچ لايه پنهاني در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي وجود ندارد به منظور جلوگيري از سوءاستفاده سودجويان، از کاربران تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی خواسته به نکات امنیتی توجه کنند.

به کاربران توصیه می شود:
- بر روي هر لينکي که از طرف فردي ناآشنا ارسال مي شود کليک نکنيد چرا که با كليك لينك، بدافزار عکس و ديگر اطلاعات پروفايل قرباني را سرقت و اطلاعات خصوصي وي را دستمايه اخاذي و ديگر نيات سوء خود قرار مي دهد.

- عكس و فيلم هاي خصوصي خود را به هيچ عنوان در اختيار ديگران حتي نزيكان و اقوام خود قرار ندهيد.

- اجازه فيلم برداري و عكس برداري از مجالس خصوصي خود را به ديگران ندهيد.

- از ذخيره كردن اطلاعات خصوصي نظير و فيلم و عكس بر روي تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ پرهيز کنید.

- زمان مراجعه به آتليه و عکاسي ها دقت کنید مرکز موصوف داراي مجوزهاي مربوطه باشد چراکه فعاليت اين مراکز بدون مجوزهاي لازم غيرقانوني است و احتمال سوء استفاده از عکسهاي مشتري ها وجود دارد بويژه عکسهاي خصوصي و خانوادگي و اين از آسيب هايي است که مي تواند زمينه ساز بروز و ظهور آسيب هاي عميق تر باشد.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین