کد خبر: ۲۹۵۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

اعلام خسارت های زمین لرزه کاشمر

زمین لرزه بامداد امروز در شهرستان کاشمر خسارت هایی بر جای گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: در این زلزله حدود 200 تا 300 منزل مسکونی بین 30 تا 60 درصد آسیب دیده است.

شایان فر افزود: 11 نفر نیز در این زلزله مصدوم و در مراکز درمانی بستری شدند که هم اکنون 6 نفر از آنها از بیمارستان مرخص شده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی ادامه داد: تاسیسات زیربنایی کاشمر پس از وقوع زلزله سالم ماند ولی خسارت هایی به قنوات و بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اعلام رقم ریالی میزان خسارت ها را به فردا موکول کرد.

شایان فر تاکید کرد: نیروهای امدادی برای مقابله با حوادث ناشی از پس لرزه های احتمالی در حالت آماده باش هستند.

زمین ‌لرزه بامداد امروز کاشمر با قدرت 5 و دو دهم درجه در مقیاس ریشتر در ساعت یک و 58 دقیقه رخ داد.

کانون این زلزله در 11 و نیم کیلومتری شهر کاشمر و حد فاصل روستاهای کلاته تیمور از توابع بخش کوه سرخ و روستای سرحوضک از توابع بخش مرکزی شهرستان کاشمر بود.

حال همه مصدومان زلزله بامداد دیروز کاشمر رضایت‌بخش است

رییس شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت:حال همه مصدومان زلزله بامداد دیروز کاشمر رضایت‌بخش است.

  دکتر محمدجواد یزدانی افزود: بعد از زلزله دیروز، کادر بهداشت و درمان به همراه پزشکان متخصص سریعاً در محل بیمارستان‌های شهرستان مستقر و عملیات درمانی را آغاز کردند.

او با بیان این که 35 نفر در این رابطه به بیمارستانها مراجعه کردند، افزود: از این تعداد 11 نفر بستری، 11 نفر مجروح سرپایی و 13 نفر به علت موارد ناشی از اضطراب و استرس بودند که همگی تحت درمان قرار گرفتند.

دیروز همچنین دکتر سید محسن صادقی،معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی از مصدومان زمین لرزه کاشمر عیادت کردو با شرکت در سومین جلسه مدیریت بحران شهرستان گفت:90 گسل فعال در سطح استان خراسان رضوی وجوددارد و 65 درصد مساحت خراسان در خطر نسبی زلزله با قدرت بالا قرار دارد که با توجه به تاریخ تاکنون استان خراسان 24 مورد زمین‌لرزه بالای شش ریشتر داشته است .

صادقی با قدرادانی از سرعت حضور مسوولان در مناطق زلزله خیز گفت: بایدزمان حضور مسئولان به کمتر از 10 دقیقه کاهش یابد و دراین زمینه باید آموزش‌های مربوط داده شود و مدیریت زمان در زمان وقوع زمین‌لرزه بسیار مهم است و بعد از وقوع زمین‌لرزه ایجاد امنیت روانی در بین شهروندان ضروری است .

وی با دادن قول مساعد در جهت تامین اعتبارات لازم برای بازسازی منازل  خسارت دیده ، از مدیر کل بحران استان خراسان خواست در جهت ارتقاء سیستم ارتباطی شهرستان در زمان بروز بحران اقدامات لازم را انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین