کد خبر: ۲۹۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۸۴ - ۰۹:۱۲

ایرانی ها به عراق می روند ورود عرب ها ممنوع

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش همین سایت از روز یکشنبه ائتلاف عراق یکپارچه کار بر افراشتن تصاویر وپوسترهای آیت الله العظمی سید علی سیتسانی را هم در چارچوب فعالیت های انتخاباتی خود آغاز کرد تا به مردم عراق تاکید کند که این مرجع شیعیان عراق از این لیست در انتخاباتی که قرار است 15 ماه میلادی جاری برگزار می شود حمایت می کند. 

بر اساس اخبار منتشر شده مرزهای عراق از بامداد یکشنبه به روی زائران ایرانی مشتاق زیارت عتبات عالیات باز شده است وپس از توقفی چند ماهه که بدلیل وضعیت حساس امنیتی عراق صورت گرفته بود راه برای ورود زائران ایرانی باز شده است. به زعم ایلاف این اقدام دولت عراق آنهم در شرایطی که برخی از جریان ها ایران را به دخالت در حمایت از شیعیان متهم می کند ، مسئله ای قابل توجه است. 

در مقابل به دستور وزارت کشور عراق تمامی عرب تبارها حتی آنهایی که ویزای صلاحیت دار هم دارند تا پایان انتخابات حق ورود به عراق نداشته وبه تمامی مبادی مرزی عراق اعم از زمینی ، هوایی ودریایی دستور داده شده است تا اطلاع ثانی از ورود عرب تبارها که امکان پیوستن آنها به گروه های تروریستی یا سازمان القاعده وجود دارد جلوگیری به عمل آورند. 

اشاره می شود چندی پیش بغداد وتهران در مورد سفر زائران ایرانی به توافق رسیده ویاداشت تفاهمی در این رابطه بین هاشم الهاشمی وزیر مشاور در امور گردشگری وامور تاریخی عراق واحمد زرهای معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ورئیس سازمان حج وزیات به امضا رسید. 

به گفته هاشمی بر اساس توافق به عمل آمده روزانه 1500 زائر ایرانی وارد عراق خواهند شد وبه تدریج این رقم تا مرز 5000 نفر افزایش خواهد یافت. 

از سوی دیگر ایلاف در مورد فعالیت های انتخاباتی هم نوشت : ائتلاف عراق یکپارچه کار الصاق تصاویر وپوسترهای انتخاباتی که بر آن تصویر آیت الله سیستانی قرار داده شده است را در سطح کشور آغاز کرده است .به گزارش ایلاف این اقدام درپی انتشار سخنانی منسوب به آیت الله سیستانی که از آنها خواسته شده است با حضور گسترده در انتخابات از لیست های دینی ومذهبی حمایت کنند ، صورت می گیرد. 

به اعتقاد تدوین کننده این گزارش کمیساریای عالی برگزاری انتخابات استفاده از شاخص های دینی ومذهبی را که باعث بروز تنش در جامعه می گردد را در تبلیغات انتخاباتی منع کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین