کد خبر: ۲۹۵۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲

فرار سارق فوق‌حرفه‌ای صرافی به آمریکا

تحقیقات پلیس درباره سرقت فوق‌حرفه‌ای از یک صرافی در خیابان فردوسی تهران، فاش کرد عامل اصلی دزدی، از کشور خارج شده و به آمریکا گریخته است. به گزارش خبرنگار ما صاحب صرافی عماد، واقع در خیابان فردوسی، روز ١٣ فروردین وقتی به مغازه‌اش سر زد، با صحنه‌ای غیرمنتظره مواجه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
یکی از دیوارهای مغازه او سوراخ شده و سارق یا سارقان به گاوصندوق دستبرد زده بودند. این مرد بلافاصله پلیس را از واقعه مطلع کرد و کارآگاهان با حضور در محل، تحقیقات خود را آغاز کردند. 

نخستین نکته‌ای که در این دزدی وجود داشت این بود که مغازه به سیستم‌های پیشرفته امنیتی مجهز بود و روز ٩ فروردین که صرافی تعطیل بود، پیام خطر برای صاحب آن ارسال شده و او نیز پلیس را از موضوع مطلع کرده بود؛ اما آن روز زمانی که مأموران کلانتری به مغازه مورد نظر رفتند و از بیرون، داخل صرافی را نگاه کردند متوجه اتفاقی غیرعادی نشدند و محل را ترک کردند.

تحقیقات کارآگاهان نشان داد سارقان از طریق ساختمان مجاور صرافی «عماد» دیوار را سوراخ و بعد از ورود به مغازه با استفاده از دستگاه برش، گاوصندوق را باز کرده و دست به سرقت زده‌اند. به‌گفته مالباخته، دزدان موفق شده بودند حدود ٧٥٠ میلیون تومان سرقت کنند. سارقان در این دزدی حرفه‌ای تمام احتیاط‌ها را رعایت کرده و بعد از ورود به داخل صرافی، ابتدا دزدگیر را از کار انداخته و سپس دوربین‌های مداربسته را برداشته بودند. تجسس‌ها در صحنه جرم فاش کرد همه دوربین‌ها به‌غیراز یکی از آنها که در دیدرس نبود، سرقت شده است.

 تنها دوربین باقی‌مانده به‌عنوان بزرگ‌ترین سرنخ به پلیس کمک کرد و کارآگاهان بعد از انجام تحقیقات گسترده، توانستند هویت متهمان را فاش کنند و سرانجام یکی از آنها که جوانی به نام مجتبی است، دستگیر شد. مجتبی اعتراف کرد با همدستی پسرخاله‌اش دست به این دزدی زده است. او گفت پسرخاله‌اش طراح اصلی نقشه سرقت بود و بعد از انجام کار از کشور فرار کرد. اعترافات این جوان، پلیس را به محل اختفای اموال مسروقه برد و آنها توانستند حدود ٦٠٠ میلیون تومان از این اموال را پیدا کنند. مجتبی دیروز به محل ارتکاب جرم منتقل شد و صحنه سرقت را بازسازی کرد.

او درباره این دزدی به خبرنگار شرق گفت: «پسرخاله‌ام ١٠ سال در این منطقه صرافی داشت و مغازه‌ها را خوب می‌شناخت. او ساختمانی متروکه را پیدا کرد و قرار شد کار را از آنجا شروع کنیم. در ایام عید که همه مغازه‌ها تعطیل بودند، دست‌به‌کار شدیم و بعد از چهار یا پنج روز رفت‌وآمد بالاخره روز هشتم فروردین از طبقه دوم ساختمان متروکه دیوار ساختمان کناری را که قبلا صرافی بود، سوراخ کردیم. آن ساختمان، قدیمی‌ساز بود و دیوار آجری داشت و مشکلی نداشتیم. وقتی وارد آن ساختمان شدیم، دیدم آنجا را تخلیه کرده‌اند؛ به‌همین‌دلیل با استفاده از دستگاه برش درِ آنجا را بریدیم و وارد راه‌پله ساختمان شدیم و تصمیم گرفتیم در طبقه اول، دیوار مغازه کناری را سوراخ کنیم اما آنجا آرماتوربندی داشت و کار سخت بود. به‌همین‌دلیل از تجهیزات بیشتری استفاده کردیم».

متهم در پاسخ به این سؤال که آیا حضور گشت کلانتری در روز هشتم فروردین مانع کارشان نشد، گفت: «ما متوجه شدیم پلیس آمده است. آن موقع در ساختمان کناری بودیم و دیوار هنوز سوراخ نشده بود، به‌همین‌دلیل مأموران وقتی داخل را نگاه کردند متوجه چیزی نشدند و رفتند. شانسی که آوردیم این بود که مأموران داخل نیامدند، وگرنه حتما ما را دستگیر می‌کردند».مجتبی درباره اینکه چه اموالی را سرقت کردند، گفت: «گاوصندوق را با دستگاه برش بریدیم و ٥٠ میلیون تومان پول نقد، ٤٠ هزار یورو و ١٠٠ سکه پهلوی را برداشتیم. پس از آن فرار کردیم و پسرخاله‌ام که از قبل کارهایش را انجام داده بود از کشور خارج شد».

درهمین‌حال سرهنگ عباسعلی محمدیان -رئیس پلیس آگاهی -نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شرق فرار متهم اصلی به آمریکا را تأیید کرد و گفت تحقیقات دراین‌زمینه ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین