کد خبر: ۲۹۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۷

سوءاستفاده از منازعات هسته ای ایران

آفتاب‌‌نیوز : نماینده شاهرود در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: نباید در پرتو پرونده هسته ای ما کشورهای دیگر اختلافات خود را حل کنند و این پرونده در عمل زمینه اجماع جهانی علیه ایران را فراهم سازد. 

وی به آغاز مذاکرات هسته ای ایران و اروپا اشاره کرد وگفت: نقطه مشترک امریکا، اروپا و روسیه در این زمینه« نداشتن چرخه سوخت و سیستم غنی سازی در جمهوری اسلامی ایران» است. 

جلالی تاکید کرد: باید در مذاکرات به گونه ای حرکت کنیم که در نهایت امریکا، اروپا و روسیه برسر این محور مشترک به اجماع نرسند. به اعتقاد وی، اگر چنین اجماعی حاصل شود، به معنای بی ثمر ماندن تمامی گفت و گو های ایران در چند سال گذشته خواهد بود.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در پاسخ به سوالی درباره خرید سلاح های از رده خارج شده روسیه توسط ایران برای اعطای امتیاز به آن کشور، گفت: متاسفانه عقب ماندگی در اتمام پروژه های هسته ای ایران از جمله سوخت برای نیروگاه بوشهر وجود دارد که جزو گلایه های جدی ماست. 

جلالی افزود: اما روسی ها هم به ما می گویند، شما در توسعه اقتصادی نگاهتان به غرب است و هنگامی که غرب رویکردی به شما ندارد، نگاهتان معطوف به شرق می شود. 

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نگاه غربگرانه یا شرق گرایانه محض در سیاست خارجی را منطبق با منافع ملی ایران ندانست و گفت: امیدواریم بتوانیم در روابط خود با شرق و غرب به تعادل برسیم. 

نماینده شاهرود مواضع روسیه در قبال پرونده هسته ای ایران را یاد آور شد و گفت: امریکا امروز تلاش می کند دایره اجماع جهانی علیه ایران را توسعه دهد. بسیاری از صاحب نظران معتقدند صادر نشدن قطعنامه علیه ایران در اجلاس 24 نوامبر بیشتر به معنای نوعی اتمام حجت با ایران و نزدیک کردن مواضع روسیه به اروپا و امریکا بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین