کد خبر: ۲۹۵۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

مگس سفید سال‌ها مهمان تهرانی‌هاست

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان این که ریشه کن شدن حشرات و آفات غیر ممکن است، گفت: پایتخت تا سال‌های سال میزبان مگس سفید است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی شاعری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که سفید بالک‌ها یا مگس‌های سفید تابستان سال گذشته در تهران وجود داشتند، گفت: در کنترل آفات و حشرات موضوع ریشه کن کردن معنا ندارد، بلکه مسئله کنترل می شود.

وی با تاکید بر این که مگس سفید تا سال‌های سال مهمان تهرانی ها خواهد بود، گفت: شرایط آب و هوایی که به علت خشکسالی پدید آمده بود نیز از دلایل ثانویه هجوم حشرات به فضای سبز شهر تهران شد و خساراتی را برای شهرداری برجای گذاشت، اما شهرداری تهران توانست افزایش این حشرات را در حد قابل قبولی مهار کند.

رئیس دفتر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به این که تهران در چند سال آینده هم با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: براین اساس ساز و کاری برای مقابله با این موضوع با مشارکت سازمان پارک‌ها، وزارت جهاد کشاورزی برای تشکیل کارگروه در نظر گرفته شده است.

شاعری با اشاره به این که اقداماتی برای مقابله با سفیدبالک‌ها در تهران انجام شده است، گفت: شهرداری تهران با استفاده از آبشویی با محلول‌های بیولوژیک و نصب اتیکت‌های زرد بر روی تنه درختان، جمع‌آوری و معدوم ساختن شاخ و برگ خشک درختان و رعایت سایر اقدامات پیشگیرانه که آسیبی به انسان نمی‌زند و موجب دفع آفات گیاهان می‌شود، اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی با تاکید بر این که بهترین راه برای مقابله با مگس سفید، استفاده از دشمنان طبیعی است، اظهار کرد: با موسسه تحقیقات گیاه پزشکی وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم از راه حل‌های طبیعی استفاده کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین