کد خبر: ۲۹۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۵

سینمای وحشت سینمای سخت و تکنیکالی نیست

آفتاب‌‌نیوز : وی افزود : ژانر وحشت ویژگی‌های خاص خودش را دارد که ما در سینمای خود فاقد این ویژگی‌ها هستیم. 

این منتقد در ادامه به تفاوت این ژانر با مقوله‌های دیگر سینما پرداخت و افزود: یکی از تفاوت‌هایی که بین ژانر وحشت و دیگر ژانرها وجود دارد، تفاوت در شخصیت‌ها است زیرا از ژانرهای دیگر با شخیت‌هایی روبه رو می‌شدیم که ملموس هستند، ولی در ژانر وحشت با شخصیت‌های ماورا الطلبیعه رو به رو هستیم که برای تماشاگران عجیب است و باعث ایجاد تطبیق می‌شود. 

وی گفت: ژانر وحشت جنبه‌های متفاوتی دارد که از آن جمله می‌توان به سینمای دلهره و تعلیق اشاره کرد که با میزان اطلاعاتی که به بیننده می‌دهد باعث دلهره و تعلیق تماشاگر می‌شود و در این سینما که هیچکاک استاد آن است با کم و زیاد کردن این اطلاعات دلهره‌ای در بیننده‌ ایجاد می کند که هیچگاه معنای ترس واقعی را نمی‌دهد اما باعث می‌شود که بیننده از جای خودتکان نخورد. 

جزایری گفت: سینمای تعلیق در درجه بالاتری از سینمای وحشت قرار می‌گیرد در این نوع ژانر بیشتر به مسایل ماوراالطبیعه پرداخته می‌شود و عینیت بخشیدن به مسایل ماورا الطبیعه باعث ایجاد دلهره‌ای می‌شود که با ترس همراه است. 

وی گفت: ژانر وحشت سینمای منطقی و تکنیکالی نیست زیرا عوامل فیلم باید در دل داستان جاری باشند تا بتوانند به بهترین مشکل خودشان را نشان می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین