کد خبر: ۲۹۶۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴
معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد

تعیین تکلیف وضعیت دفن در قبور هنرمندان

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مورد طبقاتی شدن قبور قطعه هنرمندان اعلام کرد که تابع اعلام وزارت ارشاد هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : مجتبی عبدالهی در گفت وگو با ایسنا، در مورد چرایی طبقاتی شدن قبور قطعه هنرمندان با بیان اینکه برابر مصوبه شورای شهر واگذاری قبور در این قطعه، با نامه وزارت ارشاد انجام می‌گیرد، گفت: اگر وزارت ارشاد فردی را برای دفن در قطعه هنرمندان درنظر گیرد، شهرداری تهران بدون هیچ دخالتی این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برابر مصوبه شورا، تنها مرجع تایید هنرمند بودن افراد برای دفن در قطعه هنرمندان وزارت ارشاد است، ادامه داد: ما دخالتی در این زمینه نداریم؛ اما معتقدیم که اگر در این قطعه، افراد غیرهنرمند دفن شوند، این قطعه به حالت عادی بدل می‌شود.

عبدالهی با بیان اینکه تعداد محدودی قبر در این قطعه وجود دارد گفت: معتقدیم از آنجایی که این قبور دو طبقه است، هنرمندان دیگری در این محل دفن شوند و هرفردی را که وزارت ارشاد معرفی کرد در این قطعه دفن می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید ماهیت قطعه هنرمندان حفظ شود، تصریح کرد: قطعا در فاز جدید بهشت زهرا (س) برای هنرمندان، ورزشکاران، مداحان و... قطعه جدید و بزرگتری تعریف خواهیم کرد، چراکه خانه مداحان نیز درخواست تعیین قطعه خاص داشتند و در حال بررسی برای ایجاد این قطعه در فاز دوم بهشت زهرا(س) هستیم.

عبدالهی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اصرار خانواده هنرمندان درخصوص دفن یکی از اعضای خانواده در قبر هنرمندشان گفت: برای خاکسپاری در این قطعه وزارت ارشاد باید نامه دهد و باید وزارت مربوطه در این زمینه تصمیم‌ بگیرد و قرار است جلسه‌ای با حضور رییس سازمان بهشت زهرا(س) و مسئولان وزارت ارشاد در زمینه تعیین تکلیف این موضوع برگزار شود، اما نظر ما در این مورد ممتنع خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین