کد خبر: ۲۹۶۳۱۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
نمایندگان مجلس در گفت وگو با آفتاب مطرح کردند؛

پیگیری پروژه "ترک میز مذاکره" از سوی "جبهه پایداری" به نام ملت ایران

پیرموذن کریمی قدوسی را تنها نماینده ای دانست که در مجلس دائما در حال جمع آوری امضا برای جلوگیری از روند مذاکره معرفی کرد و گفت: نزدیک به 50 نفر از نمایندگان مجلس این طرح را امضا کرده اند اما با این امضا به جایی نخواهند رسید چراکه اکثر نمایندگان یار دولت و نه بارخاطر آن هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی از امضای 50 نماینده در طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات هسته ای و همچنین پذیرفته نشدن این طرح توسط هیات رئیسه مجلس خبر داد.

کمال الدین پیر موذن، نماینده اردبیل در گفت وگو با آفتاب در واکنش به طرح سه فوریتی که توسط برخی برخی نماینگان مجلس تنظیم و امضا شده است، گفت: در سال دولت و ملت همدلی و همزبانی که رهبری نامگذاری نام کرده اند، برای همه نمایندگان ملت ضروری است که یا ملت نه بار خاطر آنان باشند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه رهبری خودشان تعامل عزت خواه دولت مقتدر برآمده از اراده ملت را رصد می کنند، افزود: ملت حامی این تعامل است و البته هنر مدیران پل زدن بین کشور ها و نه دیوار کشیدن بین ایران و سایر کشورهای دنیا است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس نهم با بیان اینکه انسجام و وحدت قدرت چانه زنی ایران در مذاکرات را افزایش می دهد، متذکر شد: بعضی ها از این فرصت سواستفاده کردند و در رقابت با جمهوری خواهان کنگره آمریکا از این فرصت برای اهداف جناحی و افراط گرایانه بهره بردند.

پیرموذن کریمی قدوسی را تنها نماینده ای دانست که در مجلس دائما در حال جمع آوری امضا برای جلوگیری از روند مذاکره معرفی کرد و گفت: نزدیک به 50 نفر از نمایندگان مجلس این طرح را امضا کرده اند اما با این امضا به جایی نخواهند رسید چراکه اکثر نمایندگان یار دولت و نه بارخاطر آن هستند.

نماینده اردبیل در ادامه به سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز فراکسیون رهروان ولایت اشاره و عنوان کرد: آقای لاریجانی گفتند: ما نباید از رهبری عبور کنیم و انسجام داخلی را بهم بزنیم تا در نهایت خدای ناکرده زیر سوال برویم و پروژه ترک میز مذاکره را به نام ملت ایران تمام کنند.

پیرموذن با بیان اینکه رئیس مجلس پیام مردم را دریافت کرده و سعی می کنند یار رهبر در خصوص نامگذاری امسال باشند، گفت: تردید ندارم که اکثر نمایندگان همراه دولت و پشتیبان قاطع ظریف و تیم مذاکره کننده هستند. در این بین هم چیزی نصیب افراطی گرایان و وابستگان احمدی نژاد در مجلس نخواهد شد.

او در ادامه افزود: این جریان دل در گرو اهداف انتخاباتی و جناحی دارند و منافع و نظام را برنمی تابند.

پیرموذن همچنین تاکید کرد استراتژی نظام تعامل عزت خواه با دنیا و این استراتژی تغییر ناپذیر است و با ماجراجویی امثال کریمی قدوسی ها عوض نمی شود. این افراد عددی نیستند که ایران و ایرانی را از سازش عزتمدارانه با دنیا بازدارند.

نماینده مردم اردبیل در پاسخ به این سوال که آیا این طرح تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است، گفت: هیات رئیسه طرح سه فوریتی را قبول نکرده است.

منصور حقیقت پور، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نیز در گفت و گو با آفتاب تاکید کرد که من عضو لیست امضا کنندگان طرح سه فوریتی نیستم اما مطلع هستم که دیروز آقای کریمی قدوسی در حال جمع آوری امضا بودند.

او در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه امروز صبح فراکسیون رهروان حضور نداشته تصریح کرد: رئیس مجلس با نظام جلو می رود و اگر نظام از مجلس برای ورود به پرونده هسته ای درخواست داشته باشد، مجلس ورود خواهد کرد و در صورتی که نظام نخواهد مجلس وارد نشود، مجلس ورود نمی کند.

خبر تنظیم «طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته ای» به بهانه تهدید نظامی دوباره مقامات آمریکایی  روز گذشته از سوی کریمی قدوسی اعلام شد. علی لاریجانی، رئیس مجلس نهم صبح امروز در جلسه فراکسیون رهروان ولایت در واکنش با این طرح ضمن اعلام مخالفت با این طرح،  طرح های این چنینی را احساسی و بدون پشتوانه فکری دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
2
15
به نام مرم ایران ولی به کام بعضیها
عموک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
2
12
تا کار خرابتر از این نشده یکی از جزایر خلیج فارس رو به این گروه اختصاص بدند تا دنیا بفهمد حرف اینها حرف همان جزیره هست نه حرف ایران.
تعدادشان زیاد نیست در یک جزیره جا میشند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
1
4
شمارش معكوس براي روانه شدن اينهابه... تاريخ آغازشده است فقط 10ماه ديگرباقي است تارهسپارآنجاشوندودركناريارغارشان محمودجون به مديريت كردن جهان بپردازند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فريبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
2
2
آدم خطرناكيه تو كار مملكت!
اين نماينده به ياري خدا ديگه راي نياره و از عرصه سياست به دور بشه. آمين!
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
0
0
با سلام؟؟

بنده با جریان های سیاسی کار ندارم!!

ولی این مذاکرات همچین آش دهن سوزی هم نیست. تمام حرف دولت و مردم برای انجام این مذاکره برداشتن فشار از روی مردمه اگه قراره برداشته نشه بچه درد میخوره....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین