کد خبر: ۲۹۶۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲

ظریف: اجرایی کردن توافقات بین ایران و آفریقای جنوبی برای ما مهم است

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار وزیرخارجه آفریقای جنوبی ضمن اعلام آمادگی ایران برای گسترش همکاری ها در همه زمینه ها گفت: برای ما سازوکارهای اجرایی کردن توافقات مهم است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، خانم مایت انکوانا ماشابانه وزیر همکاری ها و امور بین الملل (امور خارجه) آفریقـای جنوبی که بـرای شرکت در کمیسیون مشتـرک دو کشور در تهران بـه سر می برد، ظهر امروز -یکشنبه- پس از حضور در مراسم افتتاحیه این کمیسیون ، در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درخصوص راههای گسترش روابط دوجانبه، مسایل بین المللی و منطقه ای گفت و گو و رایزنی کرد .

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از مواضع آفریقای جنوبی درخصوص موضوعات گوناگون منطقه ای و بین المللی روابط دو کشور را تاریخی ، دوستانه و استراتژیک خواند و افزود : به رغم تحریم ها ما می توانیم با یکدیگر در حوزه نفت و گاز، امور مالی و بانکی و تولید نیرو در آفریقای جنوبی که از محورهای مهم است همکاری داشته باشیم .

ظریف از اعلام آمادگی ایران برای گسترش همکاری ها در همه زمینه ها با آفریقای جنوبی خبر داد.

خانم ماشابانه هم در این دیدار گسترش روابط سیاسی – اقتصادی با ایران را برای آفریقای جنوبی مهم خواند و افزود : مأموریت دارد تا در این سفر یک حرکت ملموس و قابل اجرا در زمینه روابط دوجانبه را داشته باشد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی با محکوم کردن تروریسم، گفت: گروه های تروریستی متفاوتی با اسامی مختلف وجود دارند ولی ما هیچگونه تروریسم را تحمل نخواهیم کرد .

وی به بحران یمن و اقدام نظامی عربستان در آن کشور اشاره کرد وافزود: بحران یمن باید از طریق راه حل سیاسی خاتمه یابد و اقدام نظامی راهکار غلطی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین