کد خبر: ۲۹۶۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴

فراری سفینه می­‌سازد+تصاویر

مدیر بخش طراحی کمپانی فراری طرح نهایی سفینه فضایی این کمپانی را به نمایش عموم گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
 وب‌سایت DailyMail در گزارشی در این باره نوشت: آیا این زیباترین سفینه ساخته شده به دست بشر نیست؟ کمپانی فراری سفینه فضایی با شکلی خاص طراحی کرده است. فلیویو منزونی، مدیر بخش طراحی فراری برای سرگرمی طرح فضاپیمایی را قلم زده است. این طرفدار فیلم­‌های علمی تخیلی با الهام گرفتن از کتاب‌­ها و فیلم­‌های تخیلی سفینه فضایی خود را طراحی کرده است.

مدیر طراحی فراری به این فکر افتاده است اگر این کمپانی ایتالیایی تصمیم به طراحی و ساخت یک سفینه بیفتد به چه شکلی خواهد بود. فلیویو منزونی که طرفدار ژانر علمی تخیلی است می‌­گوید که این پروژه جنبه سرگرمی برای وی داشته اما طرح نهایی به طور نفس‌گیری زیبا و جذاب از آب درآمده است. طرح این سفینه فضایی وام گرفته از برخی ماشین‌های کمپانی فراری بوده و البته همراه با درخشش قرمز رنگ همیشگی این کمپانی است.

این سفینه فضایی که الهام‌گرفته از فیلم‌­ها و کتاب‌­های علمی-تخیلی کلاسیک است در ابتدا فقط مجموعه­‌ای از طرح­‌های ابتدایی در یک دفتر بوده اما مدتی بعد رنگ واقعیت به خود گرفته است.
ایده اولیه به ذهن منزونی خطور کرد سپس گویلام وسیور مدل سه‌بعدی این سفینه فضایی را ساخت و پس از آن مسئولیت نقشه نهایی و مراحل پس از تولید بر عهده گوگلیامو گالیانو بود.
نتیجه نهایی شیک، ساده و متهاجم به نظر می­‌‌رسد و با وجود اینکه فاقد چرخ و نشان اسب بوده، کاملا به عنوان یک طرح از فراری قابل شناسایی است.

اسپویلر (صفحه دراز و باریک روى سطح بالایى هواپیما که براى کاستن سرعت یا اوج گرفتن هواپیما بلند مى‌شود) جلویی این سفینه شبیه به ماشین­‌های فرمول یک این کمپانی است در حالی که بال و دم آن الهام گرفته از مدل‌­های LaFerrari و FXX K است.

بدنه این سفینه توسط خط قرمز رنگی که در میانه آن کشیده شده، به دو قسمت تقسیم شده است. بال­‌های این سفینه فضایی در قسمت پایینی بدنه آن قرار دارند که شباهت اندکی به سفره ماهی دارد.

همچنین این سفینه به دلیل شکل منحصر به فرد و بدنه فلزی‌اش برای بچه­‌های دهه 1980 میلادی که فیلم کمپانی دیزنی به نام «پرواز ناوبر» ر­ا دیده­‌اند، آشنا به نظر خواهد آمد.

منزونی می­‌گوید شیفتگی وی به ژانر علمی-تخیلی از خردسالی شروع شده است. وی در کودکی گمان می­‌کرده یک سفینه فضایی بر سقف آپارتمان‌شان در ساردنی جایی که منزونی کودکی خود را گذرانده، فرود خواهد آمد.

او درباره طرح خود می‌­گوید: «سعی می­‌کردم چیزی را تجسم کنم که در آینده قادر به پرواز باشد و از آنجا که فضای کمتر و کمتری روی زمین باقی خواهد ماند، روی ساخت سفینه‌‌­ای تمرکز کردم که کمی متفاوت از رویاهای کوکانه­‌ام باشد».

وی با الهام گرفتن از فیلم­‌ها، کتاب‌­ها و کمیک‌­­های علمی-تخیلی مانند فلش گوردن، بلید رانر و 2001: ادیسه فضایی، این سفینه را طراحی کرده است.

به گزارش خبرگزاری آنا،این طراح مشهور اعتراف کرده است که به وجود بیگانگان فضایی باور دارد. وی در ادامه می‌‌­افزاید: «من باور دارم ممکن است موجودات دیگری در این جهان وجود داشته که شاید بیشتر یا کمتر از ما تکامل یافته باشند اما فکر می‌­کنم به هر حال ردگیری آنها بسیار دشوار است».­

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین