کد خبر: ۲۹۶۶۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

باغچه‌هایی زیبا بر روی سقف خانه/تصاویر

تصاویری زیبا از بام‌های سبز را مشاهده می‌کنید.
آفتاب‌‌نیوز : مدآنلاین: طراحی بام سبز(بام پوشیده با گیاهان طبیعی)، مقوله متفاوتی است و چیزی نیست که هر خانه‌ای داشته باشد و یا هرکسی هنگام ساختن خانه جدید و یا تغییر مدل خانه قدیمی خود، آن را انتخاب کند. همه ما از مزایای یک بام سبز آگاهیم، ولی آیا می‌دانید منظور حقیقی ما از این مزایا چیست؟ بیایید باهم مفهوم یک بام سبز را تجزیه‌وتحلیل کنیم.



- مزایای عمومی

 یک بام سبز هم دارای مزایای عمومی و هم خصوصی است. برای مثال اگر قسمت مشخصی از یک ناحیه را با بام سبز بپوشانیم، در آن صورت همان مکان ویژه کاملاً مسر‌ت‌بخش شده و قطعاً سرمایه‌گذاران فراوانی را جذب خود خواهد کرد. درعین‌حال دلایل عملی بسیاری برای داشتن یک بام سبز وجود دارد.



- تعادل دمایی

 آب باران در لایه‌های موجود در بام جمع شده و توسط گیاهان جذب می‌شود و سپس به جو اطراف بازمی‌گردد. این بام‌ها نه تنها آب باران را در خود نگه می‌دارند، بلکه دمای آب را نیز متعادل کرده و همچون یک صافی عمل می‌کنند. این کار باعث تعادل دمای دورن خانه هم می‌شود.

مزیت چشمگیر یک بام سبز این است که گیاهان می‌توانند در طول ماه‌های گرم تابستان از طریق پروسه تبخیر، دمای کل شهر را خنک‌تر کنند. نور جذب شده توسط گیاهان، باعث ذخیره آب به جای تولید منبع انرژی می‌شود.



- پاک‌کننده‌های هوا

 و اما مهمترین مزیت یک بام سبز، پاک نمودن هوا از انواع آلودگی‌ها و تصفیه آن است. گیاهان موجود در بام‌های سبز، آلودگی هوا را جذب کرده و آن را به اکسیژن تبدیل می‌کنند. در خلال این پروسه، گازهای سمی موجود در هوا نیز از بین خواهند رفت.



-عایق‌بندی و جلوگیری از حریق

 مزایای شخصی فراوانی در انتخاب بام سبز وجود دارد. برای نمونه، بام‌های سبز دارای عایق‌بندی محکمی هستند و مقدار انرژی مورد نیاز برای تعدیل دمای هوا را در ساختمان کاهش می‌دهند. این بام‌ها همچنین دارای گرمای آتش‌زای بسیار کمی هستند و مانع آتش سوزی در ساختمان می‌شوند. نکته قابل توجه دیگر، کاهش آلودگی صوتی توسط آن‌هاست.



- چند کاربردی

 همان‌طور که مشاهده کردید، یک بام سبز فقط به خاطر زیبایی نمای خود مشهور نیست. بام‌های سبز انواع حشرات و پرندگان را به سمت خود جذب می‌کنند و شما می‌توانید آشیانه پرنده و پروانه‌هایی زیبا در بام خود داشته باشید. با این کار طبیعت را به نمای خانه خود آورده‌اید. داشتن بام سبز در مناطق شهری باعث سرزندگی می‌شود.

 هنوز نکات زیادی در مورد یک بام سبز وجود دارد که شما از آن خبر ندارید. فرقی ندارد که یک مهندس، طراح، تاجر، مالک خانه، مستأجر و یا فردی معمولی باشید، درهرصورت بام سبز انتخابی ایده‌آل برای تک‌تک شما خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین