کد خبر: ۲۹۶۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
ابوالحسن داوودی درگفتگو با آفتاب:

جشنواره بین‌المللی داشتن به هر قیمتی خوب نیست

ابوالحسن داوودی داشتن ارتباط موثر و بدون واسطه با جهان را شرط اصلی درخشش بخش بین‌الملل فجر توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی: هاتف جلیل زاده- کارگردان رخ دیوانه در گفتگوی خود با خبرنگار آفتاب درباره رویدادهای جدید سینما در سال نو گفت: امسال جشنواره بین الملل را برای اولین بار به شکل مستقل داشتیم. قبلا  این بخش بیشتر حالت جنبی و شکل یک مراسم را داشت. البته جداسازی این بخش شاید در وهله اول مثبت به نظر آید اما با وجود برخی موانع وخط قرمزهای فرهنگی بعید است این جشنواره بتواند در حد جشنواره‌های الف بین المللی دیده شود.

وی ادامه داد: گرچه من بر این باورم که قرار نیست ما هر چیزی را به هر قیمتی داشته باشیم وگاهی بهتر است وقت و انرژی در جاهای دیگری هزینه شود.

کارگردان فیلم برگزیده جشنواره سی و سوم فجر به تاسیس مدرسه سینما نیز اشاره کرده و گفت": ایده‌های و آرمان‌های آقای ایوبی برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی خوب و در جای خود قابل تامل است. ایده و الگوی تاسیس  مدارس سینما به دهه شصت و هفتاد فرانسه و شکل گیری موج نوی سینمای فرانسه برمی گردد. این که ما الگویی برای آموزش و توسعه سینما داشته باشیم امر مثبتی است اما اینکه بتوانیم این الگو را با مشخصه‌های فرهنگی خودمان هماهنگ کنیم باید راه آزمون و خطا برویم. 

 داوودی تاکید کرد: برای بهبود وضعیت سینما درامسال و سالهای آتی باید بیشتر عملگرایانه حرکت کرده و از حرف و شعار فاصله بگیریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین