کد خبر: ۲۹۶۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

حملات عربستان نزدیک به دو هزار کشته و شش هزار مجروح برجای گذاشته است

کمال مجاهد الحوثی پزشک یمنی، شرایط بهداشتی در این کشور را غیر قابل تصور توصیف کرد و گفت که حملات ددمنشانه عربستان و کشورهای عربی به یمن تاکنون نزدیک به دو هزار کشته و بیش از شش هزار زخمی برجای گذاشته است.
آفتاب‌‌نیوز : مجاهد الحوثی پزشک همراه مجروحان یمنی در ایران در نشست خبری در تهران گفت: شرایط بهداشتی یمن غیر قابل توصیف است و ما در حدود شش هزار و 500 زخمی داریم که 55 تا 60 درصد آنان زنان و کودکان هستند .

وی گفت : 40 درصد از زخمی ها در شرایط وخیم به سر می برند، چون بمباران هوایی عربستان و متحدانش نتایج بسیار اسفباری برای زیر ساختهای یمن در پی داشته است .

پزشک یمنی اظهار داشت: بیمارستانهای یمن در حالت عادی توان پذیرش سه هزار نفر را دارند، ولی اکنون با وجود شش هزار و 500 زخمی ناشی از بمبارانهای هوایی عربستان، این مراکز درمانی با وضعیت اسفباری مواجه شده اند .

مجاهد الحوثی اضافه کرد: 30 درصد از زخمی ها نیاز به مراقبت های ویژه دارند، در حالی که بیمارستان های یمن در حالت عادی تنها می توانند 500 بیمار را در بخش مراقبت های ویژه پذیرش کنند.

پزشک یمنی گفت: 36 بیمارستان در بمباران های عربستان و کشورهای ائتلاف مورد حمله قرار گرفته و مراکز تولید برق از بین رفته و این مساله در فعالیت بیمارستان ها تاثیر مستقیم داشته، به طوری که به علت نبود برق برخی از بیمارستان ها قادر به ارایه خدمات به زخمی ها نبوده و ما با تعطیلی مراکز درمانی مواجه شده ایم .

وی به تعطیلی برخی از کارخانه های داروسازی و تولید سرم اشاره کرد و گفت: به خاطر محاصره همه جانبه، با کمبود داروهای اساسی مواجه هستیم و این در حالی است که یک میلیون بیمار قلبی و هشتصد بیمار دیابتی در یمن زندگی می کنند و شش هزار مورد نارسایی کلیه به خاطر شرایط موجود ناچار شده اند یک بار در هفته دیالیز شوند و این در حالی است که بیماران سرطانی نیز با کمبود شدید دارو مواجه هستند.

مجاهد الحوثی در ادامه سخنانش در باره آوارگان یمنی و وضعیت آنان گفت: آوارگانی که به مناطق امن تر پناه برده اند، شرایط بسیار بدی از نظر غذایی و آب دارند و ممکن است بزودی با شیوع بیماری های مختلف روبرو شویم.

وی افزود: شرایط روحی و روانی کودکان هم به خاطر مشاهده افراد زخمی و شهدا در وضعیت بسیار بدی است که در آینده آنان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

عربستان با مشارکت 9 کشور عربی به جز عمان از ششم فروردین ماه حملات وحشیانه ای علیه مردم یمن آغاز کرده است . این در حالی است که آمریکا و سازمان های جهانی در قبال جنایات عربستان و ائتلاف کشورهای عربی در یمن تاکنون سکوت اختیار کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین