کد خبر: ۲۹۶۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

حمایت «خاله شیرین» از بی خانمان‌ها

یزدان بخش ادامه داد: هرچند شاید اینها جوایز اندکی به شمار بیاید، برای من بسیار ارزشمند و دوست داشتنی است و دوست داشتم این هدیه‌ها در این حرکت زیبا از من به یادگار بماند.
آفتاب‌‌نیوز : شیرین یزدان‌بخش بازیگر سینما هم با پیوستن به «سین هشتم؛سرپناه» از بی‌خانمان‌ها حمایت می‌کند.

این بازیگر سینما که به دلیل سال‌ها حضورش به عنوان تماشاگر پیگیر تئاتر به عنوان خاله بچه‌های تئاتری مشهور است، درباره همراهی‌اش با چالش «سین هشتم؛ سرپناه» به ایسنا گفت: من گرچه دیر به جمع بازیگران سینما پیوستم اما دوست داشتم با حرکت زیبای هنرمندان برای حمایت از مردم بی خانمان همراهی کنم به همین دلیل تصمیم گرفتم دو جایزه‌ام را که برایم بسیار عزیز و ارزشمند است، به این حرکت انسان دوستانه هدیه کنم.
یزدان بخش که تاکنون جوایز گوناگونی را از جشنواره‌های متعدد دریافت کرده است درباره هدیه خود توضیح داد: یکی از این جایزه‌ها سیمرغ بلورینی است که به خاطر بازی در فیلم «لطفا مزاحم نشوید» گرفته بودم که اولین جایزه من است و به اولین حضورم در سینما بر می‌گردد به همین دلیل برایم بسیار خاطره انگیز است.

بازیگر فیلم‌های «نزدیکتر» و «جدایی نادر از سیمین» افزود: در کنار این جایزه، جایزه دیگری هم برای بازی در فیلم «بوسیدن روی ماه» از جشنواره فیلم مقاومت گرفته بودم که این جایزه تندیس بسیار زیبایی دارد. به همین دلیل به خاطر زیبایی این تندیس و از آنجاکه این فیلم خیلی مورد توجه قرار گرفت، دوست داشتم این جایزه را هم که برایم بسیار محبوب و عزیز است، هدیه کنم.

یزدان بخش ادامه داد: هرچند شاید اینها جوایز اندکی به شمار بیاید، برای من بسیار ارزشمند و دوست داشتنی است و دوست داشتم این هدیه‌ها در این حرکت زیبا از من به یادگار بماند.

شیرین یزدان بخش سالهاست به دلیل حضور فعالش به عنوان تماشاگر تئاتر، موسیقی و سینما شناخته شده است.

او چند سال پیش به طور اتفاقی برای بازی رد فیلم «لطفا مزاحم نشوید» کار محسن عبدالوهاب مقابل دوربین سینما رفت و به دلیل بازی تاثیر گذارش سیمرغ بلورین نقش مکمل زن را گرفت.

او بعد از آن در چندین فیلم دیگر به ایفای نقش پرداخت و حالا دیگر جزو بازیگران شناخته شده سینما به حساب میآید.

یزدان بخش در کارنامه هنری‌اش سابقه همکاری با کارگردان‌هایی مانند اصغر فرهادی، محسن امیر یوسفی، همایون اسعدیان، پیمان معادی، مصطفی کیایی و ... را دارد.

«سین هشتم سرپناه» حرکتی فرهنگی اجتماعی است که از سوی هنرمندان برای حمایت از بی خانمان‌ها شکل گرفته است و هنرمندان حاضر در این برنامه بخشی از جوایز یا آثار هنری خود را برای حمایت از بی‌خانمان‌ها هدیه می‌دهند.

قرار است مجموعه این جوایز در یک موزه نگهداری شوند، ضمن اینکه حامیان مالی برنامه سرپناه‌هایی امن و قابل سکونت را برای بی خانمان‌ها ایجاد می‌کنند تا این افراد بعد از مدتی آموزش و درمان بتوانند زندگی عادی‌تری داشته باشند.

هنرمندانی مانند جمشید مشایخی، علی رفیعی، رخشان بنی اعتماد، بهمن فرمان آرا، رضا کیانیان، حسین پاکدل، فاطمه معتمد آریا، پرویز پرستویی، حمید جبلی، هما روستا، شمس لنگرودی، داوود کیانیان، فرشته طائرپور، حبیب رضایی، نیکی کریمی، بهرام رادان،کمال تبریزی، عاطفه رضوی، مهناز افشار، افشین هاشمی، مجید قناد، سهراب پورناظری، رضا یزدانی، پریوش نظریه، علی زند وکیلی، بهنام بهزادی، احسان کرمی، ایوب آقاخانی، چیستا یثربی، آناهیتا همتی، رحمت امینی، حافظ احمدی، سیروس برزو و ... در این حرکت فرهنگی اجتماعی مشارکت دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین