کد خبر: ۲۹۶۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

چگونه به مقابله با آلرژی فصل بهار برویم؟

برخی از انسان‌ها در فصل بهار دچار آلرژی می‌شوند که برای مقابله با آن باید اقداماتی را انجام داد.
آفتاب‌‌نیوز : یک مشاور تغذیه و رژیم‌درمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آلرژی به معنی واکنش سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل مختلفی از جمله مواد حساسیت‌زا است.

دکتر اسعد بطی، از گرده گل‌ها به عنوان یک عامل آلرژی‌زا نام برد و افزود: به دلیل گرده افشانی گل‌ها در فصل بهار، گرده گل‌ها بیشترین عاملی هستند که آلرژی ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آلرژی‌ها در اواخر اردیبهشت و خردادماه اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: بعد از ورود ماده‌ی آلرژن، بدن انسان شروع به ترشح موادی از جمله هیستامین می‌کند که این ماده سبب ایجاد التهاب و خارش در بدن فرد خواهد شد.

این مشاور تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: بهترین روش درمانی برای این افراد کنترل آلرژی و قرار نگرفتن در معرض مواد آلرژی‌زا و استفاده از ماسک‌های فیلتردار است.

وی تصریح کرد: در موارد شدید می‌توان برای بیمار، قرص‌ها و یا واکس‌های ضد حساسیت و آلرژی تجویز کرد که تا شش ماه الی یک سال آثار حساسیت را از بین می‌برد.

بطی با اشاره به اینکه هر چه تماس با ماده آلرژی‌زا بیشتر باشد، فرد بیشتر دچار آلرژی می‌شود، یادآور شد: در موارد بسیار شدید آلرژی می‌تواند باعث ایجاد کهیر، بثورات جلدی و در موارد بسیار شدیدتر باعث ایجاد ایست قلبی و تنفسی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین