کد خبر: ۲۹۶۸۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت‌وگو با آفتاب:

هیچ نماینده‌ای تاکنون از "کریمی‌قدوسی" شکایت نکرده است

تاکنون از اقای کریمی قدوسی شکایت نشده است. به هرحال نمایندگان هر طرحی را که امضا می‌کنند باید بخوانند و سپس آن را امضا کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت که تاکنون شکایتی از کریمی قدوسی از سوی نمایندگان به این هیات تحویل داده نشده است. 

عوض حیدرپور نماینده شهررضا در گفت‌و‌گو با آفتاب در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون از کریمی قدوسی شکایتی از سوی نمایندگان به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال شده است، گفت: نه. در موردهای این‌چنینی تاکنون از اقای کریمی قدوسی شکایت نشده است. به هرحال نمایندگان هر طرحی را که امضا می‌کنند باید بخوانند و سپس آن را امضا کنند.

او در ادامه تاکید کرد: برخی نمایندگان به عنوان عضو هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان به من مراجعه و مطرح کردند که به ما گفته نشد طرح سه فوریتی است. من هم گفتم شما باید دقت و مطالعه می کردید. چناچه افرادی باشند که ادعای مشابه این داشته باشند به هیات نظارت مراجعه کنند هیات نظارت حتما بررسی و رسیدگی خواهد کرد. 

او در پاسخ به این سوال که آیا قبلا شکایتی مشابه از کریمی قدوسی و یا دیگر نمایندگان شده است، گفت: نه قبلا مشابه این شکایتی نشده است. البته من خودم معتقدم که ما نیاز به طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات نداریم. به این دلیل که جمهوری اسلامی ایران پیش قدم انجام مذاکرات بود چون ما معتقدیم می‌توان مسئله هسته‌ای را با مذاکره حل کرد و نیاز به این که ما میز مذاکره را در حال حاضر ترک کنیم وجود ندارد. مسولیت شکست این مذاکرات در صورتی که اتفاق بیفتد بر عهده غربی‌ها خصوصا آمریکایی‌ها است که به شیوه‌های مختلف کارشکنی می‌کنند. 

حیدرپور در واکنش به این سوال که مرجع رسیدگی به این شکایت پس از هیات نظارت کیست، عنوان کرد: هیات نظارت مرجع رسیدگی کننده است. اگر کسانی باشند که از هرکدام از نمایندگان شکایت داشته باشند می‌توانند به هیات نظارت شکایت خود را تحویل دهند و قطعا هیات نظارت رسیدگی خواهد کرد. 

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که نتیجه رسیدگی هیات نظارت آیا در نهایت به قوه قضائیه خواهد رفت، نیز گفت: هیات نظارت در داخل مجلس هم در قانون نظارت هم در آیین‌نامه داخلی مسوول رسیدگی به شکایات و تنبیهات است. معمولا در صورتی که افرادی خارج از مجلس از از نمایندگان شکایت کنند قوه قضائیه از هیات نظارت سوال می‌کند که آیا این موضوع که منجر به شکایت شده در راستای ایفای وظایف نمایندگی هست یا نه؟ اگر هیات تشخیص داد که در راستای ایفای وظایف نمایندگی است قوه قضائیه دیگر حق رسیدگی ندارد در صورتی هیات تشخیص داد در راستای ایفای وظایف نمایندگی نیست قوه بر اساس مقررات همانند احاد ملت به پرونده رسیدگی می‌کند. 

او در واکنش به اینکه شکایت از کریمی‌قدوسی نیازمند امضای چند نماینده است، گفت: هر کسی که گزارش دهد و شکایت کند هیات بررسی می‌کند نه در مورد ایشان که در مورد هر نماینده دیگری این اتفاق می‌افتد. 

حیدرپور در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه مشابه این مورد برای کدام یک از نمایندگان اتفاق افتاده است، هم گفت: نمونه‌هایی بوده که نمی‌توان به آن‌ها اشاره کرد و اسم برد اما حتی اگر فردی خارج از مجلس هم از نماینده‌ای شکایت کند، هیات نظارت به آن رسیدگی خواهد کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
1
معلومه که شکایت نمیکنند. چون خودشان میدانند که تاثیری ندارد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین