کد خبر: ۲۹۷۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷

یونسی: اجازه ندهیم تندروها مانع توسعه کشور شوند

مشاور رییس‌جمهور در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی با بیان اینکه کشورمان نیازمند بسترهایی است تا به سمت قله‌های توسعه همه‌جانبه پرواز کنیم، گفت: تا آزادی علمی، اندیشه و تحقیق نباشد توسعه امکان‌پذیر نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی با حضور در غرفه همدان در سالن امور استان‌های بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های بی‌نظیر استان همدان، اظهار کرد: اگر بخواهیم استان همدان توسعه همه‌جانبه داشته باشد باید زمینه‌های آن فراهم شود یعنی باید زمینه‌های پرواز کشور و استان همدان به سوی توسعه همه‌جانبه از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراهم شود.

وی تاکید کرد: اگر بسترهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توسعه فراهم شود همه برنامه‌ریزی‌ها خنثی شده و به نتیجه نخواهد رسید.

یونسی با اشاره به اینکه به حضور شخصیت‌هایی همچون بوعلی‌سینا در استان همدان افتخار می‌کنیم، توضیح داد: البته شیخ‌الرییس همدانی نیست و ایشان بعد از تعقیب‌های فراوانی که داشتند به همدان که نقطه امنی برای حضورشان بوده پناه آوردند. امروز نیز نیازمند چنین بسترهایی در استان همدان و کشور هستیم، در حالی که متاسفانه شاهدیم برخی از شخصیت‌ها و فرهیختگان از ایران فرار می‌کنند و به آمریکا، فرانسه و کانادا می‌روند و تا این مساله حل نشود نمی‌توانیم به قله اوج دست یابیم.

مشاور رییس‌جمهور در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی با بیان اینکه امروز احتیاج داریم تا بسترهایی فراهم شود که شخصیت‌هایی مثل بوعلی سینا در کشور آزادانه تحقیقات کنند و عقاید خود را مطرح کنند، تصریح کرد: تا آزادی علمی، اندیشه و تحقیق نباشد توسعه امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی می‌شنوم که در استان همدان برخی جلوی برگزاری جلسات و کرسی‌های آزاداندیشی را می‌گیرند، گفت: این اعمال شایسته کشور ما نیست و این در حالیست که مقبره شیخ‌الرییس در همدان پرچم تمدن اسلامی بوده که بر اساس عشق به اهل بیت (ع) پی‌ریزی شده است.

به گزارش ایسنا، یونسی با تاکید بر اینکه موافق تندروی و افراط‌گری نیستم، گفت: اما نباید اجازه دهیم افراد تندرو و متعصب مانع پیشرفت علم و درخشش فناوری و توسعه در کشور شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین