کد خبر: ۲۹۷۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

اظهارات استیلی، ایوانکوویچ و طباطبایی درباره دربی 80

حمید استیلی بازیکن سابق پرسپولیس، هادی طباطبایی بازیکن اسبق استقلال و برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی موضوع شهرآورد هشتادم پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز :
"حمید استیلی" بازیکن سابق پرسپولیس ، "هادی طباطبایی" بازیکن اسبق استقلال، "برانکو ایوانکوویچ" سرمربی پرسپولیس" مهدی هاشمی نسب" بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس و همچنین "محمد حسین نژاد فلاح" قائم مقام باشگاه پرسپولیس در برنامه گفتگوی ویژه خبری 5 شنبه 24 اردیبهشت ماه به بررسی موضوع شهرآورد هشتادم و حال و روز ناخوش سرخابی‌های پایتخت پرداختند.

در ابتدای این برنامه حمید استیلی در پاسخ به این سؤال که چرا اسطوره های پرسپولیس و استقلال این روزها حال خوشی ندارند گفت: دلیل این موضوع به باشگاه‌ها بر می‌گردد چرا که باشگاه‌ها باید سراغی از این بازیکنان بگیرند.

وی ادامه داد: درست است که برای همه این بازیکنان در این دو باشگاه جا نیست که بخواهند کار فنی کنند ولی این دو باشگاه‌ می‌توانند از این بازیکنان به نحو احسن استفاده کنند.

استیلی با بیان این که تنها چیزی که پیشکسوتان می‌خواهند احترام است به ورود تیم آ.ث. میلان به ایران اشاره کرد و گفت: روزی که تیم آ.ث. میلان به ایران آمد تازه بازیکن‌های قدیمی دور هم جمع شدند و در آن جا بود که از حال و روز یکدیگر با خبر شدند.

در ادامه این گفتگو هادی طباطبایی  در پاسخ به این سؤال که برخی فوتبالیست‌هایی که زمانی از چهره های دوست داشتنی بودند بعد از گذر روزها روزگار عجیبی پیدا کردند، گفت:  این مقوله نیز به بحث پیشکسوتان ما بر می‌گردد.

وی ادامه داد: ما پیشکسوتان بسیار شایسته ای در کشور داریم که حداقل استفاده ای که می‌توانیم از آن‌ها داشته باشیم این است که آن‌ها را به عنوان الگوهای اخلاقی بسیار خوب برای جوان‌هایی که پا به عرصه فوتبال و ورزش می‌گذارند معرفی کنیم.

طباطبایی اضافه کرد: یکی از دلایلی که امروزه جوان‌ها در فوتبال به دنبال پول هستند و کیفیت فوتبال برای آن‌ها مهم نیست این است که آن‌ها آینده پیشکسوت‌های خود را می‌بینند و پیش خود می‌گویند اگر قرار است آینده ما نیز این گونه باشد پس بهتر است به فکر پول باشیم و در این جاست که کیفیت و مردانگی از فوتبال کنار می‌رود

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ادامه گفتگوی امشب حمید استیلی در پاسخ به این سؤال که چرا نسل گذشته علی رغم نبود پول چهره های ماندگاری شدند گفت: در ان زمان مهم‌ترین اصل در فوتبال اخلاق ، رفتار  و احترام بود که در حال حاضر این موضوعات کم رنگ شده.

تا زمانی که مدیریت در فوتبال ما اصلاح نشود شاهد بی اخلاقی در فوتبال خواهیم بود

وی در ادامه به شعار باشگاه شاهین اشاره کرد و گفت: در آن زمان شعار باشگاه شاهین بحث اخلاق و رفتار بود و در حالی که الآن تحصیل کرده های ما در فوتبال بیشتر شده این مسائل کمرنگ تر شده و ما شاهد بی اخلاقی در فوتبال خود هستیم که یکی از دلایل این بی اخلاقی در فوتبال از مسئله مدیریت ناشی می‌شود لذا تا زمانی که مدیریت ما اصلاح نشود شاهد این بی اخلاقی‌ها خواهیم بود.

در بخش دیگری از برنامه امشب طباطبایی در پاسخ به این سؤال که برای فوتبالیست‌های امروز ما محبوبیت و شهرت مهم‌تر است یا پول گفت: در ابتدا ما باید بپذیریم که شکل زندگی عوض شده ما در عصر ارتباطات هستیم و اخبار خیلی سریع مخابره می‌شود.

وی در ادامه با بیان این که در حال حاضر رسانه های خیلی زیادی به بحث پوشش اخبار می‌پردازند گفت: بر اساس این موضوع به نوعی ذائقه مردم ما نیز عوض شده و مردم بیشتر تیتر گرا شده‌اند بیش از آن که به فکر فوتبال باشند به حاشیه‌ها گرایش آورده‌اند.

بازیکن اسبق استقلال تاکید کرد: علاوه بر موضوع ذکر شده باید عنوان کرد که فوتبال ما فوتبالی نیست که بتوانیم خیلی به بحث فنی آن بپردازیم.

در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس نیز در پاسخ به این سؤال که اوضاع تیم پرسپولیس برای بازی فردا چگونه است گفت: این بزرگ‌ترین واقعه فوتبال ایران است و ما همگی منتظر آغاز این بازی هستیم.

وی ادامه داد: معمولاً در این قبیل مسابقات اوضاع ایده آل نیست و اصولاً بازیکن‌های متعددی هستند که مصدوم یا محرومند اما آن چه که فردا قرار است رخ دهد این است که همه بازیکن‌های پرسپولیس قرار است به داخل زمین بروند و قرار است آن‌هایی که آماده تر از بقیه هستند نمایندگی باشگاه پرسپولیس را بر عهده داشته باشند.

سرمربی تیم پرسپولیس همچنین در پاسخ به این سؤال که نتیجه بازی را چه طور پیش بینی می‌کنید اظهار داشت: برای من بازیکنان و طرفداران ما موفقیت از همه چیز مهم‌تر است و ما فقط به فکر کسب نتیجه هستیم.

تراکتورسازی از شانس بیشتری برای قهرمانی لیگ برتر برخوردار است

ایوانکوویچ همچنین در پاسخ به این سؤال که حدس می‌زنید قهرمان این فصل چه کسی خواهد بود گفت: در حال حاضر 3 تیم رقابت تنگاتنگی دارند ولیکن می‌توان گفت در این لحظه تراکتورسازی تبریز شانس بیشتری دارد.

هیجان شهرآورد هشتادم نسبت به سال‌های پیش کمتر شده است

در بخش دیگری از این برنامه استیلی در پاسخ به این سؤال که آیا دربی فردا کم اهمیت است پاسخ داد امسال اولین سالی است که بازی این دو تیم به هفته آخر افتاده لذا این بازی برای استقلال که سهمیه نمی‌گیرد و برای پرسپولیس که در جایگاه نهم قرار دارد خیلی فرق نمی‌کند اما این بازی یک بازی حیثیتی است.

وی ادامه داد: همیشه یک هفته مانده به بازی دربی هیجانی بین مردم و رسانه نسبت به این بازی ایجاد می‌شد ولی این دوره خبری از این هیجان نیست.

طباطبایی نسبت به اظهارات استیلی گفت: نظر بنده متفاوت از نظر آقای استیلی است و اعتقاد من این است که شاید این بازی در جدول خیلی تأثیری نداشته باشد ولی حساسیت این بازی نمی‌تواند کم باشد به دلیل این که از ابتدای فصل طرفداران دو تیم منتظر این بازی هستند.

وی ادامه داد: امیدوارم به خاطر احترام به مردم فردا شاهد بازی خوبی از دو تیم باشیم.

در بخش دیگری از این برنامه هادی طباطبایی در پاسخ به این سؤال که از چه زمان دوره عشق به پیراهن تمام شده و بحث پول مطرح گردید گفت: از زمانی که پول به فوتبال تزریق شد اما ما نتوانستیم همزمان با این تزریق پول فوتبال خود را تغییر دهیم تعصب بازیکنان به تیم‌های خود نیز کمرنگ شد.

وی با بیان این که ما یک پروسه ای در فوتبال خود داریم که پروسه اجرا است گفت: استراتژی ما این است که تنها یک لیگ برگزار کنیم و هیچ گاه یک استراتژی بلند مدت برای خود تعریف نکردیم که فوتبال ما قرار است از این نقطه به کجا برسد.

نگاه ما در فوتبال تنها نگاه قهرمانی است

بازیکن اسبق استقلال تاکید کرد: نگاه ما در فوتبال تنها نگاه قهرمانی است و ما نگاه پرورش نیروهای انسانی نداریم.

در بخش دیگری از برنامه امشب مهدی هاشمی نسبت بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس نیز در پاسخ به این سؤال که چند به پرسپولیس و چند گل به استقلال زدید گفت: بنده 4 گل به استقلال و 1 گل به پرسپولیس زدم.

وی در پاسخ به این سؤال که زمانی که از پرسپولیس به استقلال رفتید مبلغ قراردادتان چقدر بود گفت: این موضع به سال 79 برمی گردد و مبلغ قرارداد بنده 98 میلیون تومان برای 3 سال بود در حالی که همان زمان هم یک بازیکن 80 میلیون تومان قرارداد سالیانه می‌بست.

وی با بیان این که بنده از تصمیم خود هیچ زمان پشیمان نیستم گفت: زمانی که پیشکسوت این دو تیم را می‌بینم که باشگاه های آن‌ها هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌کنند از تصمیمات خود پشیمان نیستم چرا که در حال حاضر خانواده‌ام زندگی راحتی دارند.

ورود افراد سیاسی به فوتبال مشکلی ندارد

در ادامه این گفتگو حمید استیلی در پاسخ به این سؤال که نبود مدیریت فوتبال چه لطماتی به فوتبال کشور ما می‌زند گفت: فوتبال یک مقوله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است ولی در کشور ما بعد سیاسی آن خیلی بیشتر شده است، مدیریت یک تیم فوتبال می‌تواند سیاسی باشد اما این مدیریت باید یک تیم فنی همراه خود داشته باشد.

در بخش دیگری از برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب هادی طباطبایی با طرح این سؤال که از چه زمان پول وارد فوتبال شد و چرا یکباره جهش زیادی گرفت گفت: دلیل این بود که فوتبال ما به نوعی از ستاره‌ها و پدیده‌هایی که پیدا می‌شدند و پرورش پیدا می‌کردند و به چرخه فوتبال می‌آمدند تهی شد لذا وقتی بازیکن‌ها و ستاره‌ها کم شدند باشگاه‌ها پول‌های هنگفتی برای داشتن این ستاره‌ها پرداخت می‌کردند و این زمان، زمانی بود که رقم‌ها، رقم‌های نجومی شد که خیلی سنخیتی با فوتبال ما نداشت.

وی تاکید کرد: اگر ما قرار باشد فوتبال خود را درست مدیریت کنیم باید فوتبال را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا بتواند نسبت به سرمایه ای که می‌گذارد یک آورده ای برای او داشته باشد که بنده بعید می‌دانم این اتفاق در فوتبال ما بیفتد چرا که در کشور ما دولت برای باشگاه هزینه می‌کند.

در خاتمه برنامه امشب محمد حسین نژاد فلاح قائم مقام باشگاه پرسپولیس نیز در پاسخ به این سؤال که آیا شما این شائبه را که برخی سیاسیون وارد فوتبال می‌شوند قبول دارید یا خیر گفت: این جا  این سؤال را باید مطرح کرد که سیاسیون کجا نیستند.

وی ادامه داد:تعریف سیاست از بقیه مشاغل کار سختی است چرا که اگر یک زمانی فردی نماینده مجلس می‌شود با یک پیشینه نماینده مجلس می‌شود.

وی تاکید کرد: تخصص گرایی یک اصل است ولی یک فرد غیر فوتبالی نیز می‌تواند به بحث مدیریت فوتبال قدم گذارد چرا که مدیریت یک پکیج است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی در پاسخ به این سؤال که وضع هیأت مدیره پرسپولیس چه زمانی مشخص می‌شود گفت: جواب این سؤال را باید وزیر ورزش و آقای خادم بدهند.

وی در ادامه با اشاره به بحث واگذاری‌ها یادآور شد: 29 اردیبهشت ماه روز بازگشایی پاکت‌هاست ولی با توجه به این که در این روز ما بازی الهلال و پرسپولیس را داریم طی مکاتبه ای که بنده با وزیر روزش داشتم این پیشنهاد را مطرح کردم که در این روز مزایده برگزار شود ولی پاکت‌ها یک روز بعد بازگشایی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین