کد خبر: ۲۹۷۱۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

خباز: اجازه ندهیم برخی از «فتنه» کاسبی کنند

یکی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اجازه دهیم عده‌ای از واژه فتنه کاسبی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا خباز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «اصلاح‌طلبان نمی‌توانند در امر مهم انتخابات بی‌تفاوت باشند»، افزود: اصلاح‌طلبان مانند گذشته، با برنامه و حضور فعال نقش‌آفرینی می‌کنند و حتی تلاش خواهند کرد که فعال‌تر از قبل در عرصه، حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که اصلاح‌طلبان در خرداد ماه 92 در انتخابات ریاست‌جمهوری با یکپارچگی و وحدت توانستند پیروز رقابت باشند که از آثار آن حضور، ملت و کشور بهره‌مند شدند، در این انتخابات نیز با حضور فعال و معرفی کاندیدا برای هر حوزه انتخابیه نقش‌آفرینی می‌کنند و انتظار می‌رود با توجه به مدت کم باقی‌مانده به انتخابات، برنامه‌های خود را منسجم‌تر اجرا کرده و نقش فعال‌تری داشته باشند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان متحد بوده و برای توفیق در انتخابات متحدتر هم خواهند شد تا با ایجاد امید در دل مردم، جهت حضور آنان در تعیین سرنوشت خویش نقش‌آفرینی کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در خصوص رفتار دولت‌های نهم و دهم با اصلاح‌طلبان گفت: در هشت‌سال دولت نهم و دهم به دلیل هجمه‌های غیرمنصفانه و تهمت‌های ناروا و افتراهایی که به این جریان سیاسی می‌زدند، طبیعی بود که مقداری آسیب ببیند اما جریان اصلاحات به عنوان یک فکرواندیشه به حیات خود ادامه داد.

وی درباره پیش‌بینی‌اش از شرایط اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس تصریح کرد: به گمانم همان‌طور که پیش‌بینی‌ام در جریان انتخابات خرداد 92 محقق شد، الان هم همان رویه تکرار شود.

وی با بیان این‌که «اگر اصلاح‌طلبان معتدل و اصولگرایان معتدل با محوریت چهار شخصیت آقایان هاشمی، خاتمی، ناطق‌نوری و لاریجانی به صحنه بیایند، می‌توانند اکثریت مجلس را به دست بگیرند»، تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و ارائه لیستی از درون معتدلان دو گروه که مورد تأیید این افراد باشند، اکثریت قریب به اتفاق مجلس آینده را لیستی تصاحب می‌کند که این چهره‌های سیاسی، اجتماعی آنان را تأیید کنند.

این فعال سیاسی هم چنین گفت: حضور کم اصلاح‌طلبان در مجلس نهم کارساز نبود؛ زیرا آنان حتی نتوانستند فراکسیون تشکیل دهند اما باز هم در این شرایط، همین تعداد اندک اصلاح‌طلبان توانستند در مسائل حساس و سرنوشت‌ساز نقش‌آفرینی کنند؛ در واقع افراد معتدل در جریان اصول‌گرایی هم با درک حقانیت و واقعیت مسائل، در کنار آن‌ها حضور ‌یافته، بیانیه صادر کرده و از دولت حمایت می‌کردند؛ لذا این‌طور نیست که به خاطر تعداد اندک نمایندگان اصلاح‌طلب، این تفکر هیچ رونقی در مجلس نداشته بلکه در مسائل حساس، با همراهی اصول‌گرایان به خوبی ایفای نقش کرده‌اند.

وی به وضعیت تعامل دولت با مجلس فعلی اشاره کرد و افزود: مجلس و دولت به منزله دو بال یک پرنده هستند، همان‌طور که پرنده نمی‌تواند با یک بال پرواز کند، کشور هم با تعامل این دو و همراهی و هم‌دلی مجلس و دولت مسیر رشد خود را به پیش می‌برد.

وی با اعلام این‌که «تعامل مجلس با دولت فعلی، در مقایسه با همکاری این مجلس با دولت قبلی قابل مقایسه نیست اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم»، اظهار کرد: هنوز به انتظارات و توقعی که از همین مجلس برای رفع مشکلات مردم وجود داشت، دست نیافته‌ایم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی شاه‌بیت کاری سال گذشته مجلس را در تصویب قانون بودجه سال 94 دانست که با تعامل مجلس و دولت و با همکاری خوب نمایندگان طوری عمل شد که انسجام بودجه به هم نریخت.

وی همچنین درباره مهمترین اقدامات دولت در سال 93 گفت: شاه‌بیت کاری دولت در سال 93 پافشاری بر مهار تورم بود؛ تورمی که با سرعت 40 درصد به جلو می‌رفت با تلاش دولت مهار شد. هم‌چنین دولت توانست در صحنه دیپلماسی به رغم میل دشمنان سرزمین‌مان که با تبلیغات مسموم، ایران را متهم به عدم گفت‌وگو و همکاری با مجامع بین‌المللی کردند، طوری عمل کند که این حربه گرفته شد و بر نظرات خود پافشاری کرد و در نهایت اقناع بین‌المللی بوجود آمد و به رغم میل اسرائیل، حرف حساب خود را بر کرسی نشاند.

وی افزود: سومین مورد نیز در امر بهداشت و درمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاری شد کارستان، به طوری که خیلی از دولت‌های گذشته و کشورهای دنیا در صدد انجام آن هستند اما موفق نشدند ولی این اقدام دولت و ایجاد ارتباط معقول بین پرداختی‌های مردم رضایت نسبی را در این حوزه به دنبال آورد.

خباز ابراز امیدواری کرد تا دولت بتواند در سال 94 دستاوردهای مهم‌تری عرضه کند و بدین طریق دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوارتر از گذشته نماید.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من عده‌ای از واژه «فتنه» کاسبی راه انداخته و از آن به عنوان حربه‌ای برای ضربه زدن به رقیب سیاسی خود استفاده می‌کنند. این سوءاستفاده از واژه‌ها در گذشته نیز وجود داشته است. یک زمانی افراد تا نسبت به مسئله‌ای اعتراض داشتند و موضوعی خلاف میل آقایان مطرح می‌کردند، متهم به «ضد ولایت فقیه» می‌شدند، الان هم کسانی که به دنبال کاسبی‌اند از این لفظ برای از میدان به در کردن رقیب استفاده می‌کنند؛ لذا این افراد به «کاسبان فتنه» مشهور شده‌اند، چون هرجا کم می‌آورند این حربه را به کار می‌برند، در صورتی‌که فتنه تعریف خودش را دارد و استفاده از آن برای خدمتگزاران نظام، دروغی بزرگ و ظلمی آشکاراست.

وی افزود: اگرچه امروز دیگر حنای آن‌ها رنگی ندارد، اما تا جایی که بتوانند موج سواری کرده و برای منکوب کردن رقیب از این لفظ استفاده خواهند نمود؛ هرچند کهنه و نخ‌نما شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
اصلاح طلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
0
0
به اميد حضور فعال اصلاح طلبان در عرصه انتخابات
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین