کد خبر: ۲۹۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۴ - ۲۲:۴۴

نگرانی منافقین از مطرود شدن از عراق

آفتاب‌‌نیوز : این گروهک با ارسال نامه ای به برخی از سایت های اطلاع رسانی عربی که اقدام به انتشار سخنان عادل عبد المهدی کرده بودند ادعا کرده است که حضور آنها در عراق کاملا قانونی بوده ودر زمان صدام حسین هم دست به کشتار ملت عراق نزده اند.

در این نامه که به امضای سخنگوی این گروهک در پایگاه آنها در استان دیالی عراق رسیده  ادعا شده است که سخنان عادل عبد المهدی با تحریک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است ، این گروهک ضمن تکذیب تمامی اسناد ومدارک مستدلی که در مورد کشتار مردم عراق توسط  آنها وهمکاری با رژیم صدام حسین در سرکوب قیام شیعیان در جنوبی عراق وجود دارد ادعا کرده است که جنجال اخراج آنها از عراق برای سرپوش نهادن بر رسوایی شکنجه زندانیان در یکی از ساختمان های وابسته به وزارت کشور صورت گرفته است. 

در بخش دیگری از این نامه ادعا شده است که 2 میلیون وسیصد هزار نفر از مردم عراق خواهان باقی ماندن آنها در خاک این کشور شده اند اما در این نامه اشاره ای به بقیه مردم عراق از جمله اهالی استان دیالی ومناطق اطراف که بیش دو میلیون نفر بوده ودر هر تظاهرات وتجمعی خواهان مطرود شدن این گروهک از عراق یا حداقل از استان خود هستند ، نکرده است. 

از نکات جالب این نامه اشاره واعتراف این گروهک به عدم دخالت مردم عراق در پناه دادن به آنهاست ، در بند پنچم این نامه تاکید شده است که مسئولین عراقی هیچ دخالتی در ابقای ما در عراق نداشته وندارند بلکه بر اساس توافقی که در سال 2003 بین صلیب سرخ بین الملل ونیروهای آمریکایی بعنوان فرمانده نیروهای چند ملیتی اشغال کننده عراق صورت گرفته "مجاهدین خلق" (منافقین) بعنوان پناهنده در حمایت نیروهای آمریکایی در خاک عراق باقی مانده اند. 

بر اساس همین ادعا در 7 اکتبر گذشته نیز در نامه ای که نیروهای چند ملیتی در عراق برای سرکرده منافقین ارسال کرده متعهد شده است تا از اعضای گروهک موجود در پایگاه "اشرف" در استان دیاله طبق قوانین ومقررات بین المللی وتوافقنامه چهارم ژنو حمایت کند. 

راستی اگر 2 میلیون عراقی از منافقین حمایت می کنند ، آنها چه نیازی به تعهد کتبی نیروهای چند ملیتی برای حمایت از خود داشتند؟! 

لازم به ذکر است مسئولین عراقی در مناسبت های مختلف اعلام کرده اند که اولین اقدامات آنها پس از خروج نیروهای اشغالگر از عراق اخراج گروهک منافقین از خاک عراق است. 

به گفته منابع عراقی گروهک منافقین در سرکوب مخالفان رژیم صدام حسین وبخصوص شیعیان در جنوب جزو گروه های بسیار قابل اعتماد صدام حسین محسوب می شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین