کد خبر: ۲۹۷۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

از مصرف بی‌رویه نمک خودداری کنیم

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملکان استفاده بی‌رویه و بیش از اندازه از نمک را عامل بروز انواع بیماری‌ها از قبیل بالا رفتن فشار خون، عوارض کلیوی، قلبی، پوکی استخوان و حتی سرطان معده و آسم دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر میرزاپور در جشنواره غذای سالم که در مرکز بهداشت مبارک شهر ملکان برگزار شد، مصرف بهینه نمک را برای بدن ضروری و مفید دانست و گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده ۷۵ درصد خانواده‌های ایرانی در سر سفره‌های خود از نمک استفاده می‌کنند که این امر برای سلامتی جامعه خطرناک است.

وی از آمارگیری از افرادی که بالای ۶ گرم مصرف نمک داشته‌اند در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این آمار ۶۴ درصد از این افراد به فشار خون مبتلا شده‌اند که اگر مصرف نمک را بالا ببریم بالطبع آمار مبتلایان به فشار خون بیش از این خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملکان استفاده بی‌رویه و بیش از اندازه از نمک را عامل بروز انواع بیماری‌ها از قبیل بالا رفتن فشار خون،عوارض کلیوی، قلبی، پوکی استخوان و حتی سرطان معده و آسم دانست و افزود: شعار بهداشت و درمان "هر کس حافظ سلامتی خود است" به این معنی است که هر کس با رعایت استانداردها و رعایت موارد بهداشتی و درمانی که از طریق رسانه‌ها، بنرها و غیره اطلاع‌رسانی می‌شود، به حفظ سلامتی خود کمک کند.

وی به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در پایین آمدن هزینه‌های درمانی خانواده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: علیرغم این امر هزینه درمان باز هم بالا بوده و افراد کم درآمد و مبتلایان به بیماری‌های خاص کم بضاعت با مشکلاتی در درمان خود روبرو هستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه از هر پنج ملکانی یک نفر با فشار بالای خون مواجه است، این مساله را از آثار مصرف بی‌رویه نمک خواند و اظهار کرد: هر کس به فکر سلامتی خود است از همین امروز باید نمک را از سر سفره خود و خانواده‌اش حذف کند.

میرزاپور بر ترویج فرهنگ تغذیه درست و الگوبرداری از تغذیه در سال‌های دور در خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه در شهرستان ملکان که مهد تولید انگور در کشور و استان است خانواده‌ها به جای گذاشتن کشمش در کیف تغذیه دانش‌آموزان، از سوسیس، کالباس، چیپس و پفک استفاده می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین