کد خبر: ۲۹۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۱۸
احمد توكلي:

جنبش دانشجويي بيمار است

آفتاب‌‌نیوز :

احمد توکلي كه در بين دانشجويان دانشگاه يزد پيرامون «گفتمان عدالت» سخن مي‌گفت، اظهارداشت: اعتراض به سلطه‌گري خارجي و استبداد داخلي در ‌١٦ آذرماه ‌١٣٣٢ به هم گره خورد. آمريکايي‌ها که قصد داشتند از کودتا حمايت کنند با اين حماسه‌ي خونين روبرو شدند و اين روز جنبش دانشجويي ناميده شده است.

وي افزود: جنبش دانشجويي وقتي کمال و تمام است که سه مشخصه‌ي استقلال طلبي و استبداد ستيزي (آزادي خواهي) و ستم ستيزي (عدالت طلبي) داشته باشد. دانشجوها در عرصه‌ي فقر و غنا، عرصه‌ي استثمار و استعمار خارجي و در عرصه‌ي جنگ و زورگويي و آزادي خواهي هستند. استکبار پيچيده‌تر از گذشته عمل مي‌كند و ساز و کارهايي در فرآيند جهاني شدن وجود دارد که به نفع آنها تمام مي‌شود که دانشجويان بايد بيدار باشند.

توکلي در ادامه با غير دموكراتيك خواندن صندوق بين المللي پول گفت: هر کشور در اين صندوق سهمي دارد که سهم آمريکا ‌١٧ درصد است كه بيشترين سهم محسوب مي‌شود. ضمن آنكه ايران ‌٧٤/٠ درصد دارد، بنابراين تاثير آمريکا بر آن بسيار زياد و هر ساله رييس صندوق پول به دست آمريکاييهاست. حرکت‌هاي اجتماعي که عليه جهاني سازي آمريکا راه افتاده به خاطر اين است که منافع به شکل يکطرفه سرازير مي‌شود.

وي با بيان اين كه جنبش دانشجويي در عرصه‌ي عدالت طلبي دچار بيماري شده، گفت: بايد با دقت زياد به اين مسئله پرداخت و اين عدالت طلبي يک نعمت بزرگ براي جنبش است.
اين نماينده‌ي مجلس در پاسخ به پرسش دانشجويي مبني بر اينكه اختلاف بر سر وزيرهاي پيشنهادي نفت آيا شکاف بين دولت و مجلس نيست، گفت: حادثه‌اي که اتفاق افتاده، سند ادعاي مجلس و دولت است. اين حادثه اثبات ادعاي اصولگرايي و حاکم بودن دموکراسي است و بعد از اين قضايا دولت متوجه شده اگر به مجلس همفکر خود دليل منطقي ارائه ندهد دچار مشکل مي‌شود و اين به نفع مردم است.

وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره‌ي «نفت بر سر سفره‌هاي مردم»، گفت: اصل شعار رييس جمهور بسيار مقدس است و منظور ايشان اين است كه نفت در جهت ارتقاي مردم است. اين تبديل به اين زودي‌ها اتفاق نمي‌افتد و بايد منتظر زمان ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین