کد خبر: ۲۹۷۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
بازدید «نوبخت» از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی

نوبخت خبر داد: احتمال افزایش بودجه جهاد دانشگاهی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به بودجه 9600 میلیاردی بخش پژوهش در سال 1394 از احتمال افزایش بودجه جهاد دانشگاهی که در حال حاضر 120 میلیارد تومان است، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از بخش‌های مختلف مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی بازدید کرد.

دکتر محمدباقر نوبخت صبح امروز با حضور در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی از دستاوردهای تحقیقاتی و فناورانه جهاد دانشگاهی بازدید کرد.

در این بازدید که دکتر طیبی رییس جهاد دانشگاهی و جمعی از معاونان و مسوولان این نهاد نیز حضور داشتند، دکتر نوبخت در پژوهشکده ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، مرکز مهندسی ماشین‌های الکتریکی، پژوهشکده صنایع شیمیایی، خط تولید UPS و شارژرهای صنعتی ساخت داخل و همچنین یارد مونتاژ دکل‌های حفاری حاضر و از نزدیک با دستاوردهای جهاد دانشگاهی در این بخشها آشنا شد.

وی همچنین از نمایشگاه دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی نیز بازدید به عمل آورد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با اشاره به درخواست افزایش بودجه از سوی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: با توجه به این‌که بودجه تحقیقاتی در سال جاری 34 درصد رشد داشته است و جهاد دانشگاهی در این میان تنها سهم 120 میلیارد تومانی دارد این امکان وجود دارد که با یک بازنگری در طرح‌ها و جلوگیری از طرح‌های تکراری و نظارت دقیق منابع بیشتری را در اختیار این سازمان قرار دهیم.

وی درباره میزان افزایش بودجه جهاد دانشگاهی گفت: این کار باید با مطالعه انجام شده و درباره‌ی آن سنجیده حرف بزنیم.

معاون رییس جمهور با بیان این‌که می‌توانیم به اهداف سند چشم‌انداز 1404 دست پیدا کنیم، گفت: با توجه به این‌که در بخشی از موارد اهداف سند تحقق پیدا نکرد این ایده داشت تقویت می‌شد که شاید دیگر امکان دست‌ یافتن به این اهداف وجود نداشته باشد، اما ابلاغ مجدد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در سال گذشته نشان داد که سند چشم‌انداز همچنان یک سند فرادست و هدف‌اش به قوت خود باقی است.

نوبخت با بیان این‌که دانشمندان ما در عرصه‌های مختلف از جمله هسته‌ای، صنعتی، کشاورزی، دارایی و غیره این توانایی را از خود نشان دادند، ادامه داد: جهاد دانشگاهی نیز نشان داده است که این توانایی را دارد و به همین دلیل می‌دانیم اگر برای تدوین برنامه ششم توسعه خودمان را از این ظرفیت محروم کنیم بخشودنی نیست و به همین دلیل از این سازمان برای تهیه برنامه ششم دعوت کرده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین