کد خبر: ۲۹۸۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹

خوراکی‌های مفید و مضر برای سردمزاج‌ها

متخصص طب سنتی با اشاره به خصوصیات افراد سردمزاج گفت: مصرف بیش از حد مواد لبنی، ترشی و نشاسته برای افراد با مزاج سرد مضر است و در مقابل خوردن خوراکی‌های شیرین مثل سکنجبین و مربا به آنها توصیه می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : غلامرضا کرد افشاری گفت: در تقسیم‌بندی مزاج‌های مختلف دو گروه از مزاج‌ها در دسته سرد مزاج‌ها قرار می‌گیرند که افراد دارای مزاج سرد و تر و سرد و خشک هستند. افرادی که دارای مزاج سرد و تر هستند معمولاً چاق، دارای پوست سفید  و موهای کم پشتی هستند این افراد کمتر تشنه می‌شوند، کم انرژی، صبور و آرامند.

وی ادامه داد: افراد با مزاج سرد و خشک لاغر اندام، کم‌خواب و معمولاً با پوست تیره و خشک هستند و اغلب دقیق، منظم و محاسبه‌گر هستند.

این متخصص طب سنتی گفت: مواد غذایی که برای افراد با مزاج سرد و تر مضر است مصرف بیش از حد مواد لبنی، ترشی و سرکه، برنج، سیب‌زمینی، ماکارانی، سوپ جو، کله‌پاچه، ماهی تازه، شیربرنج و حلوا است.

کرد افشاری گفت: میوه‌های ترش، نارنگی، کیوی، هندوانه، خیار، کاهو، گوجه، کدو، موز، آلو و اسفناج نیز برای این افراد توصیه نمی‌شود.

این متخصص طب سنتی گفت: در صورت زیاده‌روی در مصرف این نوع مواد غذایی علایمی مثل نفخ شکم، دردهای مفصلی، سینوزیت و مشکلات هضم برای این افراد مشاهده می‌شود.

وی گفت: بنابراین توصیه می‌شود این افراد غذاهایی که مزاج گرم دارد را بخورند مثلاً گوشت بره، گنجشک، بوقلمون، میوه‌های رسیده و شیرین مثل سیب، گلابی، نارگیل و انجیر و ادویه‌هایی مثل هل، دارچین، زعفران، زنجبیل، نعنا، ریحان، جعفری و آویشن توصیه می‌شود.

به گزارش فارس، کرد افشاری گفت: بادام، گردو، فندق، پسته، عسل، شیره خرمایی یا انگور نیز برای این افراد مفید است همچنین می‌توانند سکنجبین، مرباهای مختلف، آبگوشت‌های که با گوشت پرندگان تهیه می‌شود، روغن زیتون یا روغن گردو را مصرف کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
گنجشك!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین