کد خبر: ۲۹۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۴

پنهان، بهترين فيلم سال اروپا شد

آفتاب‌‌نیوز : پنهان داستان دلهره ها و نا آرامی های يک مجری برنامه تلويزيون فرانسه است که با دريافت يک نوار ويديو درمی يابد زندگی شخصی اش زير نظر يک مزاحم کنجکاو قرار گرفته است.

اين فيلم که محصول فرانسه، اتريش، آلمان و ايتالياست، يک تريلر مرموز با ضرباهنگ تند است. پنهان توانست برای کسب اين جايزه بر رقبای بزرگی همچون کودک برنده جشنواره فيلم کن چيره شود.

دانيل اوتوی فرانسوی که در اين فيلم هنرنمايی کرده، برنده جايزه بهترين هنرپيشه شد و آقای هانکه اتريشی جايزه برترين کارگردان را نيز ربود.

اين کارگردان اتريشی در ماه مه امسال نيز در کن برنده جايزه بهترين کارگردان شده بود.

يوليا ينچ، هنرپيشه آلمانی، بهترين بازيگر زن برگزيده شد و شون کانری اسکاتلندی جايزه يک عمر دستاورد هنری را به خانه برد.

اين هنرپيشه ۷۵ ساله که بيش از نيم قرن در عرصه سينما حضور داشته، گفت که بسيار افتخار می کند اين جايزه را برده است. وی اين فرصت را برای ابراز گرايشهای ملی گرايانه خود و آرزو برای استقلال اسکاتلند از بريتانيا مغتنم شمرد.

آقای کانری که در سال ۲۰۰۲ از دربار بريتانيا لقب ممتاز "سر" گرفته، در بيش از ۷۰ فيلم از جمله هفت فيلم جيمز باند هنرنمايی کرده است.

شب خوش و خوش شانس باشی به کارگردانی جورج کلونی، ستاره هاليوود نيز بهترين فيلم غيراروپايی شناخته شد. آقای کلونی در اين فيلم بازی کرده و در نگارش فيلمنامه آن نيز دست به قلم برده است.

جايزه بهترين فيلمنامه به هانی ابواسد و "برو بير" برای فيلم اينک بهشت رسيد. اين فيلم گوشه ای از انگيزه مردان و زنان فلسطينی برای انجام حملات انتحاری عليه اهداف اسراييلی را نشان می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین