کد خبر: ۲۹۹۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

رژیم گیاه‌خواری مفید است؟

یک متخصص تغذیه با اشاره به وجود انواع رژیم گیاه‌خواری اظهارکرد: رژیم‌های گیاه‌خواری در صورتی که آهن و پروتئین مورد نیاز بدن از طریق منابع دیگر تامین شود، بلامانع است.
آفتاب‌‌نیوز : بهشته النگ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود دو نوع رژیم گیاه‌خواری اظهار کرد: یک نوع این رژیم، گیاه خواری خالص یا vegan است که در این نوع رژیم فرد از مصرف انواع گوشت و فرآورده‌های حیوانی مانند شیر و تخم‌مرغ خودداری می‌کند.

وی اظهار کرد: در نوع دیگر رژیم گیاه‌خواری که به گیاه خواری معمولی یا vegetarian مشهور است فرد تنها از مصرف گوشت حیوانات خودداری کرده، اما محصولات و فرآورده‌های دامی را مصرف می‌کند.

النگ با مناسب‌خواندن رژیم گیاه‌خواری معمولی نسبت به نوع خالص آن اظهارکرد: در رژیم گیاه‌خواری معمولی چنانچه فرد آهن را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کند کمتر مشکلی پیش خواهد آمد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در نوع رژیم گیاه‌خواری خالص، احتمال کمبود پروتئین در کنار کمبود آهن در فرد افزایش می‌یابد و این افراد باید حتما به فکر تامین پروتئین خود از طریق منابع دیگر باشند.

النگ به نقش پروتئین در سوخت و ساز بدن اشاره کرد و افزود: زمانی که سوخت و ساز بدن کاهش یابد احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف افزایش یافته و بدن فرد بسیار آسیب‌پذیر می‌شود.

وی افزود: همچنین پروتئین در کاهش وزن و نیز بر پوست و رشد مو و ناخن تاثیرگذار است و بسیاری فعالیت‌های دیگر را در بدن بر عهده دارد که کمبود آن می‌تواند آسیب‌های جدی به بدن وارد کند.

این متخصص تغذیه افزود: بنابراین داشتن این نوع رژیم در صورت عدم تامین پروتئین و آهن از طریق منابع دیگر می‌تواند برای بدن فرد بسیار آسیب‌رسان باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین