کد خبر: ۲۹۹۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

تریلر حامل 24 هزارلیتر نفت سیاه در پلدختر واژگون شد

فرماندار پلدختر گفت: تریلر نفت کش حامل 24 هزار لیتر نفت سیاه صبح امروز سه شنبه در 32 کیلومتری شمال پلدختر در حاشیه رودخانه کشکان واژگون شد .
آفتاب‌‌نیوز : قدرت اله ترابی نژاد گفت: در اثر این واژگونی 15 هزار لیتر نفت سیاه به درون رودخانه کشکان نفوذ کرد.

او گفت: طول آلودگی رودخانه کشکان بر اثر واژگونی تانکر نفت کش از مرز 20 کیلومتر فراتر رفت و آلودگی تا13 کیلومتری عرض رودخانه کشکان پلدختر پیش رفته و قابل مشاهده است.

به محض وقوع حادثه دستگاه های ذی ربط از جمله اداره محیط زیست شهرستان و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان به محل حادثه اعزام تا نسبت به مدیریت روند پاکسازی رودخانه کشکان اقدام کنند.

فرماندار پلدختر گفت: برای جمع آوری مواد نفتی در رودخانه از پدهای جاذب استفاده شد و به منظور جلوگیری از ورود مابقی نفت موجود در حاشیه جاده به درون رودخانه کشکان ترانشه هایی در محل توسط ماشین آلات راهسازی ایجاد شد.

ترابی نژاد گفت: با بسیج امکانات و دستگاه ها تلاش می شود تا آلودگی و مواد نفتی به درون رودخانه سیمره و کرخه نفوذ نکند.

او گفت: نمونه آلودگی به مرکز استان ارسال شده که نتیجه آزمایش فردا روز چهارشنبه 6 خرداد ماه جاری اعلام خواهد شد.

کارشناسانی از سوی اداره کل محیط زیست استان جهت تعیین و برآورد میزان خسارت وارده به رودخانه به شهرستان اعزام شده اند.

او گفت: در اسرع وقت به دهیاران روستاهای منطقه اعلام شد که به کشاورزان اطلاع رسانی کنند تا از آب رودخانه کشکان برای آبیاری کشاورزی استفاده نکنند.

ترابی نژاد گفت: احتمال ورود نفت سیاه به رودخانه سیمره ضعیف است و نیروهای شرکت نفت ومحیط زیست با لجن کش و پمپاژ، مواد نفتی و آلودگی را به بیرون از رودخانه کشکان هدایت می کنند.

به گزارش ایرنا، فرماندار پلدختر گفت: تا این لحظه هیچگونه آلودگی بر روی آبزیان مشاهده نشده است و منتظر نتیجه آزمایش از سوی اداره کل محیط زیست استان هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین