کد خبر: ۲۹۹۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲

ریابکوف از نهایی شدن قرارداد تحویل اس- 300 به ایران خبر داد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: کارشناسان ایران و روسیه در حال نهایی کردن قرارداد تحویل سامانه دفاعی اس - 300 به تهران هستند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه اظهار کرد: کارشناسان ایرانی و روسی در حال نهایی کردن قراردادی هستند که بر اساس آن روسیه سامانه دفاعی موشکی اس - 300 را به تهران تحویل می‌دهد.

ریابکوف تصریح کرد: همکاران ما و کارشناسان خبره در این زمینه هم‌اکنون در حال نهایی کردن این قرارداد هستند.

به گزارش ایسنا،‌ ایران و روسیه پیش‌تر در سال 2007 قرارداد خرید سامانه دفاعی اس - 300 را امضا کردند که بعدتر توسط دیمیتری مدودف، رییس‌جمهور وقت روسیه درسال 2010 اجرای این قرارداد تحت فشارهای آمریکا و غرب و به بهانه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران به حالت تعلیق درآمد.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه ماه گذشته با صدور حکمی ممنوعیت تحویل این سامانه دفاعی را لغو کرد که با واکنش شدید مقامات رژیم صهیونیستی و ابراز نگرانی‌های واشنگتن مواجه شد.

حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده است نیز گفت که رایزنی‌ها درباره تحویل اس - 300 به ایران با موفقیت پایان یافته و این کار به‌زودی انجام خواهد شد. ایران پیش از این نیز اعلام کرده بود انتظار می رود تا پایان سال 2015 انتقال این سامانه دفاعی پس از گذشت چندین سال از امضای قرارداد مربوطه انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین