کد خبر: ۳۰۰۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

هشدار درباره نفوذ برخی افراد به بدنه بسیج

فرمانده بسیج مستضعفین در زمان امام خمینی(ره) گفت: بسیج هیچ‌گاه تابع تاثیرات گروه‌ها نمی‌شود. متاسفانه هم در زمان حیات حضرت امام (ره) و هم چند سال پیش عده‌ای به بدنه‌ بسیج نفوذ کردند و این بسیجیان پاک، ارزشمند و سالم را گاه به جریانات سیاسی می‌کشانند که نباید این‌طور باشد؛ بسیج از ولایت سرچشمه‌ می‌گیرد و نباید به مسایل دیگر آلوده شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رحمانی در گفت‌وگو با «پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس امام خمینی(س)» همچنین با اشاره به برخی اعتراضات به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: یک عده داد می‌زنند که چنین و چنان نشود؛ مگر این‌ها انقلابی‌تر از امام (ره)، مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی هستند؟ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما به تیم هسته‌ای خود اعتقاد داریم. هر کسی از گوشه‌ای شعاری می‌دهد، اما امروز زمان این شعارها گذشته است.

وی در ابتدای این گفت‌وگو با بیان اینکه "بسیج مولود اندیشه و فکر اسلام است، اما هرگز لباس تحقق نپوشید مگر به فرمان امام (ره)"، افزود: زمانی که در نجف در محضر امام (ره) صحبت از این بود که در آینده چه کسانی از انقلاب صیانت خواهند کرد، امام (ره) فرمودند من بسیج را تشکیل می‌دهم و همین اتفاق هم افتاد. امام (ره) فرمودند فرزندان امام زمان (عج) این‌هایی هستند که در خیابان‌ها در برابر گلوله‌ها با رژیم شاهنشاهی مبارزه می‌کنند و من در آینده بسیج راه خواهم انداخت و به فرمان ایشان بسیج شکل گرفت و بنده هم افتخار داشتم تا در زمان حیات طیبه‌ی امام (ره) مسوولیت بسیج ارتش 20 میلیونی را برعهده داشته باشم.

به گزارش ایسنا، شاگرد و یار دیرین امام خمینی (ره)، ادامه داد: آثار و برکات بسیج در زمان جنگ و دوران دفاع مقدس نمایان شد. بزرگان آن روز می‌گفتند بسیج در دنیا به نام خودش شناخته می‌شود. معنای کلمه‌ بسیجی که امام (ره) برای بسیجیان نام گذاشتند، همین بود؛ مظهر ایثار، توکل به خدا، ایمان و ارادت به حق و تبعیت مطلق از امام امت و رهبری در نهاد تشکیل بسیج وجود دارد. بنابراین هم جنگ پیروز شد و هم در همه‌ عرصه‌ها که بسیج خالصانه وارد شده، موفق بوده است و امروز هم بسیج ادامه دارد.

بسیج نباید به برخی مسایل آلوده شود

وی با بیان اینکه "بسیج هیچ‌گاه تابع تاثیرات گروه‌ها نمی‌شود"، اظهار کرد: متاسفانه هم در زمان حیات حضرت امام (ره) و هم چند سال پیش عده‌ای به بدنه‌ بسیج نفوذ کردند و این بسیجیان پاک، ارزشمند و سالم ما را گاهی به جریانات سیاسی می‌کشانند که نباید این‌طور باشد؛ بسیج همان آب زلال و پاکی است که از ولایت سرچشمه‌ می‌گیرد و نباید به مسایل دیگر آلوده شود.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، گفت: اصول اسلام اقتضا می‌کند که ما برابر با زمان پیش برویم. انقلاب اسلامی ما هم به اقتضای زمان و با مردم‌شناسی و زمان‌شناسی خوب امام (ره) حرکتی را آغاز کرد که در کمترین زمان، خود را به عنوان یک نهضت عظیم جهانی پایه‌گذاری کرد.

فرمانده بسیج مستضعفین در زمان امام خمینی(ره) افزود: ما هنوز ابعاد این انقلاب را خوب درک نکرده‌ایم و تاثیر آن بر دنیا و نسل‌های معاصر انقلاب و آینده را درست ارزیابی نکرده‌ایم، اما در این سفرهایی که انجام می‌دهیم، می‌بینیم بدون ابزار فشار و تبلیغات و حتی ضد تبلیغاتی که از ابتدای انقلاب با آن مواجه بوده‌ایم، چه حرکت عظیمی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بدترین ضد تبلیغ، جنگ است. در عین حال فوج فوج امت اسلامی به وجود امام (ره) و نهضت اسلامی افتخار می‌کنند. جنگ، ضد رشد است؛ در عین حال تحت همه‌ فشارها، وقتی امام (ره) گفتند خودباوری داشته باشیم، این خودباوری در ملت ما به وجود آمد.

رحمانی با اشاره به مسأله هسته‌ای اظهار کرد: کشور پاکستان یا سایر کشورهای دنیا که هسته‌ای هستند، این دانش را از همه‌جا وام گرفته‌اند، اما این اتکای به خود جوانان و دانشمندان کشور ما بود که امروز ما را در شرایطی قرار داده که شرط مصالحه و کنار آمدن با ما را در توقف این فعالیت‌ها می‌دانند که این بسیار مهم است.

وی افزود: در مساله هسته‌ای، آمریکا، روسیه و برخی کشورهای زرادخانه‌های هسته‌ای بزرگی دارند، اما مهم، داشتن این سلاح‌ها نیست، برای اینکه تا به حال کمتر از این سلاح‌ها استفاده شده، زیرا یک سلاح بازدارنده است؛ اما چرا غربی‌ها درباره مسأله هسته‌ای اصرار دارند؟ به این دلیل که نمی‌خواهند ثابت شود جوانان یک کشور مستقل، با اندیشه و معلومات خودشان و استفاده از تجربیات زمان و افرادی همچون شهید چمران و ... توانایی بروز و ظهور پیدا کنند. در مسأله هسته‌ای جوانان ما دقیق وارد شدند و بخشی از مسایل علمی را در حصار خودشان قرار دادند.

امام (ره) تمام تلاش خود را کرد که جنگ صورت نگیرد

شاگرد و یار دیرین امام (ره) ادامه داد: یکی از حرکت‌هایی که ما آن روز در بسیج داشتیم این بود که یک حرکت علمی را شروع کردیم و خیلی از این نیروها به دانشگاه رفتند و پیشرفت کردند و امروز در عرصه هستند و زحمت می‌کشند. بسیاری از صنایع خودکفای ما از بچه‌های سپاه و بسیج هستند و در این چند سال ضمن تجربه‌هایی که دارند، علم‌اندوزی داشتند و در عرصه عمل هم به موفقیت‌هایی رسیدند.

رحمانی تاکید کرد: ما به آینده و بسیجیان خود امیدواریم، دستاوردهای علمی ما نیز در دنیا در عرصه‌های مختلف زیاد است، اما به هر حال دنیا از نظر اطلاعاتی امروز یک دهکده شده و دستیابی به اطلاعات یکدیگر کار آسانی است. ما نمی‌توانیم تا آیندگان تنها شعار جنگ دهیم، اصلا ما شعار جنگ نداریم، من بارها گفته‌ام که حضرت امام (ره) تمام تلاش خود را کرد که جنگ صورت نگیرد، چون در بهشت زهرا گفتند ما باید 20 سال پیوسته تلاش کنیم تا این کشور را به بالاترین سطح برسانیم.

وی افزود: در شرایط کنونی هم زمینه‌ها برای مذاکره فراهم شده، اما از هرگوشه کشور چند نفر افراد مفسد هستند - البته مفسد بی‌غرض - گاهی می‌خواهند حرکتی بکنند که نمی‌فهمند، ولی برخی نیز مغرض هستند؛ باید توجه داشت که رهبری بارها فرمودند تیم هسته‌ای مورد اطمینان من هستند.

دولت به دنبال راهی برای گشایش در کار ملت است

رحمانی تصریح کرد:‌ دولت تدبیر و امید به طور جدی دنبال این است که راهی برای گفت‌وگوها باز کند و گشایشی برای ملت ایران در اثر این تحریم‌ها شود. برخی همین‌طور یک چیزی می‌شنوند به اسم محاصره اقتصادی، اما این مسأله خیلی عمیق است؛ دلیلی ندارد کشور ما از منابع دنیا بی‌بهره باشد. الان ما در حصار نفتی هستیم. عوامل محرک دست دشمن است و به بهانه مسایل هسته‌ای از آن‌ها استفاده می‌کند.

شاگرد و یار دیرین امام (ره) با انتقاد از برخی اعتراضات به مذاکرت هسته‌ای، گفت: یک عده داد می‌زنند که چنین و چنان نشود؛ مگر این‌ها انقلابی‌تر از امام (ره) هستند؟ مگر این‌ها انقلابی‌تر از مقام معظم رهبری هستند؟ مگر این‌ها انقلابی‌تر از آیت‌الله هاشمی هستند؟ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما به تیم هسته‌ای خود اعتقاد داریم، زیرا افراد متعهدی هستند و بگذارید کار خود را انجام دهند. هر کسی از یک گوشه‌ای شعاری می‌دهد، اما امروز زمان این شعارها گذشته است.

وی با بیان اینکه "البته ما به خط قرمزها اعتقاد داریم"، خاطرنشان کرد: ما تا زنده‌ایم به اسرائیل به عنوان یک دولت غاصب صهیونیستی و متجاوز به حقوق اسلام و مسلمین، نگاه خواهیم کرد. امام فرمودند اسرائیل یک غده‌ سرطانی است؛ اما زمانه آن را جراحی و از دور خارج می‌کند.

رحمانی یادآور شد: ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم، اما این به آن معنا نیست که اسرائیل از این مسأله استفاده کند و هرجا که مذاکره‌ای می‌شود عده‌ای را تحریک کند. متاسفانه کشورهای عربی را تحریک کردند که بپذیرید ایران برای ما خطری نداشته باشد. تا به حال دشمن احساس خطر می‌کرد، حالا کشورهای اسلامی وابسته مثل آل‌سعود می‌گویند ما احساس خطر نکنیم که در این رابطه آقای رئیس‌جمهور فرمودند بیایید به کمپ اسلام وارد شوید، اگر به کمپ اسلام بیایید، ما همانند یک ‌سری منحرفین شما، مسلمان‌کشی نمی‌کنیم.

کسانی که شعار جنگ‌طلبانه می‌دهند، نگران منافعشان هستند

فرمانده بسیج مستضعفین در دوران دفاع مقدس ادامه داد: بنابراین اصل مذاکرات یک اصل دینی و مقبول است و اگر یک همه‌پرسی شود، تمامی ملت ایران به ادامه مذاکرات و پایان دادن به اختلافات با دنیا رأی خواهند داد، البته ما تسلیم زیاده‌خواهی نخواهیم شد و استقلالمان را حفظ می‌کنیم. حضرت امام (ره) فرمودند این انقلاب شعارش این است؛ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی. ما به پای این سه ستون اصلی زندگی‌مان و برای اسلام جان می‌دهیم و تسلیم کسی نمی‌شویم. اما راهش این نیست که همیشه یک عده‌ای شعار جنگ‌طلبانه بدهند؛ این‌ها نگران خودشان و منافعشان هستند.

رحمانی در پایان گفت: امیدواریم این مذاکرات به یک نتیجه مثبت برسد و کشور ما در امنیت و آسایش همچنان باقی باشد. امروز تنها کشور ایران است که مثل خورشید در سایه عنایات خداوند، رهبری‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و این اصول پذیرفته شده در قانون اساسی و این نظام قدرتمند جمهوری اسلامی، می‌درخشد و مردم آن آسایش دارند. امیدواریم خداوند به حق امام زمان (عج) این ملت خداجوی، خداخواه و دوستداران امام (ره) را در پناه خودش همیشه سربلند و سرافراز بدارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین