کد خبر: ۳۰۰۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

تاثیر مجروح شدن "کری" بر مذاکرات هسته‌ای

همزمان با شمارش معکوس برای ضرب الاجل مذاکرات هسته ای انتشار خبر سقوط "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا از روی دوچرخه در شرق فرانسه تمام اخبار مرتبط با گفت و گوهای هسته ای را تحت الشعاع قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این باره که جان کری به دلیل شکستگی استخوان ران راستش مجبور به بازگشت از اروپا به بوستون شده است میزان تاثیر این سانحه بر مذاکرات هسته ای آن هم در زمانی که مهلت تعیین شده 30 ژوئن است را مورد بررسی قرار داده است. 

به گزارش خرداد، "مصعیب النعمانی" سردبیر روزنامه "الوفاق"نیز در این باره در گفت و گو با "گلف نیوز" اشاره کرده که این موضوع تاثیر اندکی بر روند مذاکرات ایران و امریکا خواهد گذاشت. او اشاره کرده که احتمالا تاخیر کوتاه‌مدتی برای جایگزینی یک نماینده دیگر به جای "کری" از سوی امریکا در مذاکرات ایجاد خواهد شد. او در این باره افزوده است: "طرف امریکایی نماینده دیگری را برای مذاکرات اعزام خواهد کرد یا "کری" به طور مستقیم خود در این دور از مذاکرات حضور می یابد. با این حال، گمان نمی‌کنم این سانحه باعث متوقف شدن روند گفت و گوها شود." 

خبرگزاری "آسوشیتدپرس" نیز با انتشار گزارشی در این باره خاطر نشان کرده که دور بعدی گفت و گوها احتمالا دو هفته بعد از سر گرفته خواهد شد و تا ان زمان احتمالا "کری" بهبود یافته است. این خبرگزاری اشاره کرده که شاید کهولت سن برای "کری" 71 ساله دردسر ساز شده است و سبب شده تا او دچار این سانحه شده و به بیمارستانی در ژنو از طریق هلیکوپتر انتقال یابد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین