کد خبر: ۳۰۰۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

پیشروی نیروهای عراقی برای بازپس‌گیری موصل

در حالی که نیروهای عراقی خود را برای آغاز عملیات بازپس گیری موصل آماده می‌کنند نیروهای بسیج مردمی این کشور در جریان عملیات آزادسازی مناطق غربی سامرا ده‌ها تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.
آفتاب‌‌نیوز :
نیروهای امنیتی عراق با پیشروی به سمت منطقه الشرقاط و الزیوه و مکحول واقع در جنوب شهر موصل خود را برای آغاز عملیات نظامی با هدف بازپس گیری موصل از چنگال تشکیلات تروریستی داعش آماده می‌کنند.

این منبع امنیتی عنوان داشت که نیروهای امنیتی عراق به پیشروی‌های خود در این مناطق برای آغاز یک عملیات نظامی علیه داعش ادامه می‌دهند.

حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه از آغاز عملیات آزادسازی نینوا از وجود نیروهای گروه تروریستی داعش خبر داده بود.

از سوی دیگر نیروهای وابسته به بسیج مردمی عراق اعلام کردند که در جریان عملیات آزادسازی غرب شهر سامرا از توابع استان صلاح الدین دست کم 80 تن از نیروهای تروریستی داعش را به هلاکت رسانده و تجهیزات آنها را منفجر کردند.

این نیروها تاکید کردند که در جریان این عملیات 100 بمب دستی که از سوی نیروهای داعش در میان راه کار گذاشته شده بود خنثی کرده و در جریان درگیری‌ با این نیروها 80 تن از آنها کشته شدند.

پیشتر فرمانده عملیات سامرا از آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی مناطق غربی شهر سامرا خبر داده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اخبار العراق،‌ یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات سامرا عنوان داشت که نیروهای امنیتی توانستند وارد مرکز منطقه بیجی شده و تعدادی از مناطق مسکونی در این منطقه را آزاد کنند.

وی در ادامه افزود: نیروهای داعش به صورت دسته جمعی از این منطقه فرار کرده و به سوی منطقه الشرقاط گریخته‌اند. نیروهای عراقی کنترل بخش‌های زیادی از بیجی را به دست گرفته‌اند.

این منبع امنیتی تاکید کرد که طی دو روز آینده بیجی به طور کامل آزاد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین