کد خبر: ۳۰۰۸۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳

دو ماسک صورت خانگی

یک متخصص پوست، مو و لیزر می‌گوید: «استفاده از ماسک‌های صورت خانگی، ایده جدیدی نیست. هزاران سال پیش، مصریان باستان، پودره، پمادها و لوسیون‌هایی از عصاره گیاهان و روغن‌های طبیعی تهیه می‌کردند».
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر پژمان مباشر در گفتگو با «سلامانه» می‌افزاید: «در چین با ترکیبی از دانه‌های پرتقال، سیب زمینی و عسل، ترکیبی برای پاک کردن صورت می‌ساختند. رومیان باستان هم با ترکیب کردن چربی حیوانات و نشاسته، کرم‌های پوستی مختلفی تهیه می‌کردند. امروزه می‌توان باایده‌های جدیدتر و استفاده از مواد موجود در تمام منازل، ترکیباتی برای آرامش، پاک کردن و رطوبت‌رسانی مناسب به پوست، تهیه کرد».

البته وی، یادآور شد که این مواد به‌هیچ عنوان جایگزین مطلق درمان‌های پزشکی پوستی توسط پزشکان،‌ نمی‌شود. یعنی استفاده از ماسک‌های خانگی پوستی، صرفامی‌تواند شادابی و طراوت پوست را بیشتر بکند.

عضو مرکز تحقیقات پوست و سلول‌هاي بنيادين دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقد است: «قبل از تهیه و استفاده از ماسک‌های طبیعی، ابتدا باید نوع پوست، مشخص بشود. بهتر است برای پوست‌های خشک، از ماسک‌های حاوی عسل استفاده کنید. این ماده طبیعی، جاذب رطوبت است و می‌تواند رطوبت پوست خشک را حفظ کند. این روزها هم از عسل در بسیاری از مرطوب‌کننده‌ها، استفاده می‌شود».

چه ترکیباتی برای پوست‌های چرب مناسب‌تر هستند؟ «ماسک‌های حاوی سفیده تخم‌مرغ رای افرادی با پوست چرب، بهتر است. سفیده تخم‌مرغ باعث بسته شدن منافذ پوستی می‌شود. بهتر است بدانید که از زرده تخم‌مرغ در ترکیب ماسک‌های خانگی مخصوص پوست‌های خشک استفاده می‌شود».

دکتر مباشر تاکید کرد که برای پیشگیری از پیری پوست هم می‌توان از روغن زیتون و برگ چای هم کمک گرفت. «برخی از چای‌ها، حاوی مواد آنتی‌اکسیدانی هستندکه تاثیر مضر اشعه آفتاب بر پوست را کم می‌کنند و در نتیجه، باعث کاهش چروک‌هایی پوستی می‌شوند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سوگند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
0
یه ماسک هایی هم داخل یه سایت خوندم مفید بودند شما هم حتما بخونید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین