کد خبر: ۳۰۰۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

اوپک با بازگشت اندونزی موافقت کرد

اعضای اوپک با درخواست اندونزی برای بازگشت به این سازمان موافقت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت انرژی اندونزی در بیانیه ای با استناد به حمایت وزیر نفت عربستان اعلام کرد: اندونزی موافقت تمام اعضای اوپک برای عضویت مجدد در این سازمان را بدست آورده است.

سودیرمان سعید، وزیر انرژی اندونزی در بیانیه ای گفت: هیئت عربستان در اوپک از تصمیم دولت اندونزی برای عضویت دوباره در اوپک تقدیر و به طور کامل حمایت کرد زیرا اندونزی یکی از موسسان اوپک است.

سعید با بیان این‌که عربستان یکی از تامین کنندگان اصلی نفت اندونزی است افزود: النعیمی همچنین برای سرمایه گذاری شرکت نفت آرامکو عربستان در بخش پایین دستی صنعت نفت اندونزی تلاش خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: امارات متحده عربی پیشنهاد صادرات نفت و سوخت به اندونزی را از شرکت مبدله پترولیوم مطرح کرده و عراق اعلام کرد که آماده افزایش سرمایه گذاری اندونزی در بخش بالادستی نفت عراق است.

اندونزی همچنین در تلاش برای تامین تقاضای روزافزون سوخت خود و جلوگیری از کاهش تولید نفت در این کشور به دنبال مشارکت در بخش بالادستی نفت کویت است.

اندونزی به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جنوب شرق آسیا، هفت سال پس از اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) را ترک کرد، به دنبال بازگشت به اوپک بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزیر انرژی و منابع طبیعی اندونزی گفته است: رئیس جمهور کاملا موافق است زیرا ما به ارتباط با بازار نیاز داریم. ما یکی از بزرگترین خریداران نفت هستیم بنابراین نه تنها با صادرکنندگان بلکه باید با تولیدکنندگان نیز ارتباط برقرار کنیم.

اندونزی که در حال حاضر به یک واردکننده نفت تبدیل شده امیدوار است که ارتباط بهتری را بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نفت برقرار کند.

وزیر انرژی اندونزی در نشست 167 اوپک در وین حضور یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین