کد خبر: ۳۰۱۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲

استعفای بلاتر هم انگلیس را راضی نکرد/ می خواهند اسم فیفا را هم عوض کنند

انگلیسی ها به دنبال عوض کردن نام فیفا هستند.
آفتاب‌‌نیوز : پس از اتفاقاتی که در سطح مدیریت فیفا رخ داد، انگلیسی ها به دنبال عوض کردن نام فیفا هستند. این کشور نقش زیادی در استعفای بلاتر داشت و یکی از مخالفان اصلی او محسوب می شود. تام بروس یکی از مدیران شرکت حقوقی فارر اند کو که به سازمان ها و مراکز فوتبال خدمات مشاوره قانونی می دهد، در مصاحبه ای گفت: «فیفا باید در مسیر اصلاحات اساسی و بنیادی قدم بردارد و یکی از این قدم های موثر این است که نامش عوض شود.»

او که همواره به سازمان های ورزشی ملی و بین المللی درباره طیف وسیعی از موضوعات حقوقی، اداری و نظام نامه ای خدمات مشاوره ارائه می کند به برخی از حوزه های کلیدی که باید در فیفا دچار تغییرات شود اشاره کرده. اولین مرحله، تغییر افرادی هست که به هر نوعی در این فسادها نقش داشته اند. مرحله دوم تغییر فرهنگ فیفا است که خود به خود با تغییر پرسنل فاسد قبلی پدید می آید. مرحله سوم هم تشکیل کمیسیونی مستقل برای بررسی تغییر ساختار اداری فیفا است.

او مدعی شده تمام این سه مرحله اصلاح، زمانی به موفقیت می رسد که همراه با یک اسم جدید برای فیفا باشد: «کار ساده ای نیست اما به نظر من همه باید تلاش کنند تا برند جدیدی برای فیفا در قالب یک اسم جدید درست کنند.»

به گزارش خبرآنلاین،جالب است که تام بروس خودش پیش بینی کرده بعید است چنین اتفاقی رخ دهد و گفته یکی دیگر از مشکلات خود سوئیس هست که اجازه نمی دهد تغییرات بنیادی در ساختار اداری فیفا پدید بیاید چراکه اولین تغییر این است که فیفا از سوئیس بیرون برود اما سوئیس نفع زیادی از این ماجرا می برد و اجازه مقر نمی دهد فیفا به جای دیگری منتقل شود. به گفته او، این موضوع زمانی اتفاق می افتد که یوفا و کشورهای اروپایی، شرکت در جام جهانی را بایکوت کنند و یا اسپانسرهای خودشان را کنار بکشند تا در این صورت شانسی برای پدید آمدن یک سازمان جدید که بتواند جای فیفا را بگیره پدید بیاید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین