کد خبر: ۳۰۱۲۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

روایت سردار باقرزاده از حقایق تفحص ۱۷۵ شهید غواص

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری گفت: متاسفانه مظلومیت آشکار و پنهان عده ای از خط شکنان و غواصان شهید ما در یک بازی رسانه ای دشمن و بعضا دوستان نا آگاه به حاشیه رفت.
آفتاب‌‌نیوز :
نشست خبری سردار سید‌محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مورد جزئیات تفحص و پاسخ به شبهات مطرح شده در مورد پیکر مطهر 175 شهید غواص و خط شکن دفاع مقدس در معراج شهدای مرکز برگزار شد. 

به گزارش آفتاب به نقل از تسنیم، سردار باقرزاده در این نشست با اشاره به روایتی از حضرت علی (علیه السلام) گفت: «در روایت آمده فرو بروید در گرداب حوادث برای حق، هر جور که باشد» همان طور هم غواصان و رزمندگان ما در گرداب حوادث سخت و دشوار جنگ فرو رفتند و سربلند بیرون آمدند. متاسفانه مظلومیت آشکار و پنهان عده ای از خط شکنان و غواصان شهید ما در یک بازی رسانه ای دشمن و بعضا دوستان نا آگاه به حاشیه رفت، البته تعدادی از رسانه ها خوشبختانه با بصیرت عمل کردند که شایسته تقدیر و تشکر هستند.

وی افزود: روش متعارف ما پرهیز از بیان برخی از جزئیات صحنه‌های تفحص بوده و هست، چرا که همواره این نگرانی را داریم که کشش لازم برای دریافت بسیاری از حقایق جنگ وجود نداشته باشد. معمولا دو خطر عمده تاریخ دفاع مقدس را تهدید می‌کند، خطر تخریب و خطر تحریف، تخریب چهره فرماندهان و شخصیت های موثر در جنگ و تحریف به این معنا که حقایق از پایه و اساس منحرف شود.

سردار باقرزاده با اشاره به شبهات مطرح شده در مورد غواصان شهید دفاع مقدس گفت: اولین شگرد و تردید را در قضیه خط شکنان و غواصان شهید از سوی دشمن شاهد بودیم و آن مطلب این بود که چرا باید این تعداد غواص با هم شهید شوند. 

معمولا در تفحص‌های ما در طی سنوات اخیر بعد از سقوط صدام تعداد غواصانی که کشف شدند خیلی بالا نبود اما این بار 270 شهید پیدا شد که 175 تن از آنها به عنوان خط شکن و غواص مطرح شدند. وقتی این شهدا پیدا شدند  زخم خورده ها و دشمنان که سناریویی را کلید زده بودند در چهارچوب همان اغراض مطالب خود را مطرح کردند و گفتند چرا باید این تعداد غواص در یک عملیات شهید شوند و مقصر فرماندهان عملیات هستند. در این مساله بی بی سی بیشتر از همه مانور داد.

وی در ادامه تصریح کرد: عده‌ای دیگر می گفتند از کجا معلوم که همه این ها غواص بوده اند؟ هرچند که ما اعلام کردیم پیکر خط شکنان و غواصان اما این ها مطلب پنهانی نبود که نخواهیم آن را اعلام کنیم. اینها بدیهیات جنگ است در هر جنگی ما تلفات دادیم. 

برخی می‌گفتند مگر خط شکن هم اسیر می‌شود؟ برخی اصل مساله شهادت را در این موضوع زیر سوال بردند و عده‌ای گفتند ما این تعداد غواص نداشتیم و بعد یگان مورد علاقه خود را نام برده و درباره آن قلم فرسایی می‌کردند. صریح بگویم اینها طبق اطلاعات ما غواصان و خط شکنانی مربوط به 4 یگان: 25 کربلا ، 41 ثارالله ، 14 امام حسین(ع) و 7 ولیعصر(عج) بوده اند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح مضحک ترین اظهار نظرها را اقوال ضد انقلاب دانست و گفت: در شبکه ها و سایت ها گفته و منتقل شد و برخی دوستداران انقلاب نسبت به آن اظهار نگرانی کردند و آن مسئله این بود که گفتند اینها شهدای جنگ تحمیلی نیستند، بلکه کسانی هستند که در درگیری با داعش کشته شده‌اند و تحت این عنوان آن‌ها را به کشور منتقل کرده‌اند. 

باید در پاسخ به آن‌ها بگویم که شهدای مدافع حرم را ما با افتخار در دست گرفته و تشیع می کنیم و مشکلی نداریم که بگوییم اینها شهدای مدافع حرم ما هستند. بعد از سال‌ها در عراق، مرجعیت فتوای جهاد داده است و شهدای این معرکه افتخار هستند، جمهوری اسلامی ایران مشکلی ندارد که بگوید در این معرکه شهید داده است. حداقل نشانه ای که می توان از این موضوع عنوان کرد این است که از عشایری که زیر تابوت های شهدای تازه تفحص شده را گرفته بپرسید وزن این تابوت‌ها چطور بوده است؟

وی افزود: متاسفانه اصل، مظلومیت این شهدا و سند رسوایی جنایتکاران بعثی و هم‌پیمانان صدامی آنهاست که هنوز در عراق، سوریه، یمن و منطقه مشغول جرم و جنایت هستند و امثال کشور عربستان که مدافعین سرسخت صدام بوده اند، شریک جرم جنایات جدیدی هستند. به یاد دارم که در زمان جنگ، رسانه‌های غربی برای کوچک‌ترین چیزی هیاهو به پا می‌کردند. همان‌هایی که الان ساکت هستند. با توجه به اینکه تعدادی از این شهدا در ابتدا اسیر شده و بعد به شهادت رسیده اند، برخی گفتند خوب بود این حقیقت گفته نمی‌شد. تا کی می‌توانیم مظلومیت این بچه ها را کتمان کنیم؟ چرا نباید اینها را بیان می‌کردیم؟ این کتمان حق نیست؟ بچه‌های این مملکت روزی رفتند و جنگیدند و عده‌ای شهید، عده‌ای مجروح و عده ای به هر دلیلی به اسارت درآمدند.

سردار باقرزاده با اشاره به آثار به جا مانده در پیکر این شهدا گفت: برخی از این شهدا زنده به گور شده اند زیرا آثار تیر اندازی در لباس غواصی آنها مشاهده نشده است. این موضوع چیز جدیدی نیست. در قبرستان خطی در العماره فجایع بیشتری بوده که منعکس نشد من آنجا را هم قبلا تشریح کرده بودم منتها موضوع خبری نشد، اینجا دوستان باید هشیار باشند و در زمین دشمن بازی نکنند، ما باید این مظلومیت را عنوان می‌کردیم.

وی با اشاره به خط شکن بودن این شهدا گفت: این شهدا خط شکن بودند چون از خط عملیاتی عبور کردند. خط عملیاتی اروند بود که این شهدا نه تنها از آن بلکه از ام الرصاص هم عبور کردند. نقطه ای که شهدا در آن پیدا شدند 15 کیلومتر جلوتر از خط مقدم است. ابوفلوس در منطقه ابوخضیب است. در کربلای 4 خط مقدم، ام الرصاص بود، آنها از این محدوده هم عبور کردند.

وی افزود: شهدا در خط مقدم به اسارت درآمده و جلوتر به شهادت رسیدند و سند این اسارت دستان بسته آنها که نمونه مفتول، سیم تلفن و پارچه که دستان آنها را بسته بود در اینجا نشان می‌دهیم. بسیاری از آنها هم مجروح بوده و بعد به شهادت رسیده اند. یگان های گفته شده این شهدا مربوط به استان های مازندران، اصفهان، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان است. امیدواریم پیگر این شهدا تا 25 شوال یعنی سالروز شهادت امام صادق علیه السلام شناسایی شده و در آن روز تشییع شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حقایق تلخ از شهدای کشف شده در قبرستانی در العماره گفت: در قبرستان خطی العماره ما سه گروه جسد پیدا کردیم یک سری شهدای مظلومی بودند که در انتفاضه اول به شهادت رسیدند از جمله جنازه پرستاری که جنین 6 ماهه در شکم داشت و زنده به گور شده بود. 

به مسئولین حقوق انسانی عراق گفتم اینها سند خیانت بعثی هاست، بخشی از این اجساد، اجساد عراقی هایی بود که ما در زمان صدام در جریان تفحص در خاک خودمان آنها را پیدا می‌کردیم و برای تحویل به خانواده هایشان آن‌ها را به مقامات عراقی می‌دادیم اما مقامات صدامی به جای آنکه آنها را تحویل خانواده ها بدهند دوباره در قبرستان خودشان همانطور دفن کرده بودند و ما مجددا این پیکرها را در تفحص عراق در این قبرستان پیدا کردیم. و آنها را تحویل دادیم. 

یک عده از این پیکر ها نیز متعلق به شهدای خود ما بود که در مورد آنها گفته شده که عده ای مجروح بودند و عده ای زنده به گور شدند. و رژیم بعثی سگ های وحشی را به جان آنها انداخته که در این میان حتی یک مسئول عراقی نیز توسط این سگ ها خورده شده است. مردم منطقه نقل می کردند که بچه ها تشنه بودند و تا مسافت ها برای طلب آب سینه خیز می رفتند.

وی با اشاره به سخن پراکنی علیه جریاناتی که از تفحص نقل می‌شود گفت: وقتی نقل این جریانات اتفاق می‌افتد برخی می‌گویند فلانی داستان سرایی کرده در حالی که من تا کنون به خودم اجازه ندادم تا خاطراتم را به چاپ برسانم. سال‌های سال خاطراتی انباشته از تفحص در سینه دارم که تاکنون نقل نکردم با وجود اینکه حضرت آقا تاکید کرده اند فرماندهان خاطرات خود را بنویسند اما من هنوز نتوانسته ام قصد قربت کنم. اما اینجا وظیفه دارم حقایق را بگویم.

سردار باقرزاده با اشاره به شبهه‌های مطرح شده گفت: یکی از شبهه‌های شیطنت آمیز در این زمینه این بود که گفته شد، فرماندهان در این زمینه مقصر بودند و سوء تدبیر فرماندهان باعث شهادت این غواصان شده است. ناگزیرم در این مورد داستان شهادت عمار و یاسر و خدعه معاویه و عمروعاص را مطرح کنم، عمار در سن 90 سالگی در صفین شهید شد و چون پیامبر(ص) قبلا فرموده بود قوم باقیه(قومی که بر امام خروج کردند) عمار را شهید می‌کنند، میان مردم صحبت هایی راه افتاد و ابهام در میان سپاه معاویه افتاد که ما همان قوم باقیه هستیم. 

در این میان شگرد رسانه ای استاد رسانه اهل باطل، معاویه و عمروعاص در این زمینه این بود که گفتند: آن کسی مقصر است که عمار را به جنگ آورد او همان کسی است که عمار را به کشتن داد. و منظورشان در این میان حضرت علی علیه السلام بود. الان هم فضا این گونه است به فرماندهان عالی رتبه و برجسته جنگ که این همه زحمت کشیدند اتهام می زنند و فعالیت آنها را زیر سوال می برند، رسانه های انگلیسی که دستی در این جنایت‌ها داشته است، و همه این جنایت ها را علیه مردم مساعدت می کند.

وی با اشاره به مجادله نکردن در میان جزئیات این موضوع و پیکرهای کشف شده گفت: برخی از غواصان لباسشان را درآورده و با لباس معمولی می جنگیدند و برخی حتی کفش هایشان را عوض می کردند تا دست و پایگر نباشد، این موضوعات در جنگ بوده است حالا کسی بخواهد به لباس آن‌ها شبهه وارد کند، درست نیست. بحث این است که رسانه ها نباید در جزئیات مجادله کنند. ما باید اهداف این شهدا را بگوییم، دست بسته بودن این شهدا چه پیامی امروز برای ما دارد؟ همان پیامی که امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیه با دستان بسته بیان کردند، تا بگویند امروز در مقابله با آمریکا دست بسته عمل نکنیم و امروز از حیثیت و شرف خود دفاع کنیم. دست بسته بودن شهدا به معنای ذلت و خواری نیست، این اوج اقتدار آن‌ها است.

سردار باقرزاده در مورد انتشار عکس‌های عملیات های تفحص در رسانه‌ها گفت: ما در تفحص ملاحظاتی داریم و قائل نیستیم که هر روز استخوان هایی را نشان دهیم و اینگونه تفحص را روایت کنیم، این در ادبیات تبلیغی ما نیست و وجهه خوبی ندارد. برخی از افراد عکس هایی را از مناطق دیگر تفحص منتشر کرده اند و گفتند متعلق به این شهدا است در حالی که چنین نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
1
لا الله ال الله
بعد از این همه سال هنوز شهید پیدا می کنیم .ای کاش فیلم یا مستندی از مظلومییت این بزرگواران برای جوانان امروزی تهییه گردد .
و از شما سردار با غیرت کمال تشکر را دارم و امیدوارم شاهد ادامه کار شما باشم
سکیینه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
1
دست اندر کاران جزییات را ننویسید زیرا به نفع اسلام نیست فقط بگویید شهیدند و دیگر هیچ چون من که پنجاه به با لا هستم وحشت کردم و از عراقی ها متنفر شدم و باور نمی کنم مسلمان اینقدر بی رحم با شند سر درد عجیب گرفتم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین