کد خبر: ۳۰۱۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶

آیت‌الله جوادی‌آملی: ملت عاقل و عالم هرگز اختلاس نمی‌کند

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: اهل علم باید تا نفس می‌کشد در راه کسب علم و باشد و مبادا طلبه‌ای بگوید من فارغ‌التحصیل شده‌ام.
آفتاب‌‌نیوز :
این مرجع تقلید در دیدار نماینده ولی فقیه در استان مازندران و جمعی از طلاب مازندرانی حوزه علمیه قم اظهار کرد: وقتی روحانی مدعی شود که فارغ التحصیل شده در واقع نقطه مرگش را هدف گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مومن بدون علم یک درجه و مومن دارای علم از درجات مختلفی برخوردار است، اگر مومن از علم به عنوان نردبانی برای عاقل شدن خویش بهره ببرد در واقع شاگرد نزدیک به امام عصر(عج) است.

آیت‌الله جوادی‌آملی بیان کرد: انسان عاقل هم باعث نجات خود می‌شود و هم از دیگران دستگیری می‌کند.

وی با اشاره به درجات معنوی انسان گفت: افراد در درجات مختلف تکامل از انسان قائل بر علم، قائم بالقسط و برترین آن قوّامین بالقسط می‌باشند که بالاترین درجه از نزدیکی و همنشینی با حضرت بقیه الله (عج) خواهند داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، وی با اشاره به نقش علما و روحانیون افزود: علما آمده‌اند که با عمل، عقل مردم را کامل کنند و زمانی که عقل مردم کامل شد، ملتی عالم و عاقل خواهیم داشت و ملت عاقل و عالم هرگز اختلاس نمی‌کند و می‌فهمد که مرگ پایان زندگی نبوده، بلکه خارج شدن از پوسته‌ای برای آغاز زندگی ابدی است.

آیت‌الله جوادی‌آملی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک شعبان و پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه شعبان برای اهل سیر و سلوک پایان سال است و همه در تکاپوی پاک کردن حساب و کتاب خویش هستند.

وی ادامه داد: همانطور که در دعاهای چند سطری و رسمی ماه مبارک رمضان می‌خوانیم از این ماه به عنوان " قره " و یا " رأس السنة" یعنی شروع و آغاز سال یاد شده و در واقع ماه مبارک رمضان آغاز یک ماه تلاش، همت و شب زنده داری می‌باشد تا بتوانیم نتایج آن را در ماه‌های بعد برداشت و آثار آن را ببینم.

آیت‌الله جوادی‌آملی اظهار کرد: علما و اهل تقوا در ماه شعبان خیلی در جنب و جوش هستند که در ازای سرمایه‌ای (عمر) که داده‌اند چه چیزی به دست آوردند؟

وی خطاب به طلاب و روحانیون حاضر در جلسه تصریح کرد: روزهای پایانی ماه شعبان را از دست ندهید. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین