کد خبر: ۳۰۱۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

اظهارات جالب فوتبالیست‌ها در مورد بدهی مالیاتی/ باشگاه زحمت مالیات ما را هم می‌کشد!

طبق اعلام رسمی اداره مالیات کشور، تعدادی از مربیان و بازیکنان فوتبال به خاطر بدهی سنگین به این اداره، ممنوع‌الخروج هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
دليل بدهي بازيكنان، در نوع خود جالب است. در واقع مسئولان اداره ماليات ورزشكاران، در ليستي جديد براي عدم پرداخت يا تسويه كامل ماليات سال 92 قصد دارند تعداد بيشتري از نفرات شاغل در فوتبال را در ليست ممنوع‌الخروجي قرار دهند كه در صورت عدم حل مشكل مالياتي اين نفرات كه بازيكنان و مربيان سرشناسي نيز هستند ممنوع‌الخروج خواهند شد، بيشتر اين افراد هم، نفرات پرسپوليس و استقلال هستند كه اين مشكل را نيز بايد به ليست طويل مشكلات سرخابي‌ها اضافه كرد. اما براي روشن شدن بيشتر موضوع، با چند تن از بازيكنان حاضر در اين ليست صحبت كرديم كه مي‌خوانيد.

نوروزي: 5 درصد كسر شد اما باشگاه پول نداد
هادي نوروزي يكي از اين بازيكنان بود. او در اين خصوص به ما گفت: «طي 7 سالي كه بازيكن پرسپوليس هستم، مسئولان باشگاه در ابتداي هر فصل 5 درصد از قرارداد مرا به عنوان ماليات كسر كرده‌اند اما هرگز پولي به اداره ماليات نداده‌اند. به معناي ديگر، پول از قرارداد من بابت مالیات كسر شده ولي باشگاه، آن پول را نه به من داده است و نه به اداره ماليات.» او گفت: «بدهي مالياتي من، چيزي در حدود 120 ميليون يا شايد كمتر است. ولي باشگاه در اين سال‌ها بايد آن را پرداخت مي‌كرد كه نكرد و حالا به دردسر افتاده‌ام. به باشگاه مي‌رويم، مي‌گويند پول را پرداخت مي‌كنند، به اداره ماليات مي‌رويم مي‌گويند مسئولان باشگاه گفته‌اند پولي نبايد بدهند و بازيكن بايد شخصاً مالياتش را پرداخت كند. ما هم نمي‌دانيم بايد چه كار كنيم.»

علي‌عسگري: بدهي من متعلق به باشگاه است
حميدرضا علي‌عسگري مدافع - هافبك پرسپوليس در اين خصوص به ما گفت: «بدهي تقريبي من به اداره ماليات، چيزي حدود 80 ميليون تومان است اما در واقع اين بدهي من نيست.» علي‌عسگري در توضيح اين حرف افزود: «ما پول ماليات‌مان را طي قراردادي كه امضا كرديم، به باشگاه داده‌ايم و همه اين 80 ميليون را بايد باشگاه به اداره ماليات بدهد نه ما.»

آندرانيك تيموريان: چيزي نمي‌دانم!
اما آندو تيموريان در مورد اينكه گفته مي‌شود بدهي مالياتي‌‌اش چيزي در حدود 250 ميليون تومان است، تنها يك جمله به زبان آورد: «من در اين مورد هيچ چيز نمي‌دانم. قصد ندارم حرفي هم بزنم ولي قرار است وكيلم به دنبال انجام اين كار برود و به من خبر بدهد. آن زمان به شما هم مي‌گويم چقدر بدهكارم.»

همامي: شهرداري بايد ماليات مرا بدهد
مسعود همامي گلر دوم پرسپوليس كه نيم‌فصل اول را همراه پيكاني‌ها شروع كرده بود، ديگر بازيكني بود كه پاسخگوي ما شد. او گفت: «بدهي من دقيقاً 90 ميليون تومان است. اما من نبايد در اين مورد به اداره ماليات بروم چون باشگاه شهرداري تبريز بايد ماليات مرا بدهد.» اين بازيكن افزود: «مسئولان اداره ماليات به من گفته‌اند در صورتي كه نيمي از اين مبلغ 90 ميليون را بدهم، ممنوع‌الخروجي‌ام را برمي‌دارند و مشكلاتم تمام مي‌شود اما موضوع اينجاست كه من بدهي ندارم و اين 90 ميليون به زمان حضورم در باشگاه شهرداري تبريز مربوط مي‌شود كه مسئولان آن باشگاه هنوز براي تسويه حساب، اقدامي نكرده‌اند.»

ماهيني: 60 ميليون بدهكارم
حسين ماهيني مدافع راست و سرباز باشگاه ملوان بندرانزلي يكي ديگر از بازيكناني است كه ممنوع‌الخروج شده و نمي‌تواند تا قبل از تسويه حساب با اداره ماليات از ايران خارج شود. ماهيني به ما گفت: «براي من هم عجيب بود چون از حساب ما، پول كسر شده ولي به حساب اداره ماليات واريز نشده و حالا به دردسر افتاده‌ايم.» اين بازيكن افزود: «بدهي من حدود 60 ميليون تومان است. البته نمي‌دانم اين رقم دقيق است يا نه ولي تا آنجا كه من مي‌دانم، حدود 60 ميليون بدهكارم. اين بدهي نيز به دوره اول قراردادم با پرسپوليس برمي‌گردد يعني در سال 90 و فصل دوازدهم كه به اين باشگاه آمدم. در آن زمان مسئولان باشگاه از قرارداد من، پول را برداشتند اما هيچ پولي به اداره ماليات ندادند و حالا من بدهكار نيستم چون درصد ماليات قراردادم كسر شده و باشگاه پرسپوليس بايد بدهي‌ام را بپردازد.»

نيلسون: خنده‌دار است!
نيلسون كوره‌آ جونيور دروازه‌بان برزيلي پرسپوليس كه در ابتداي نيم‌فصل دوم از ليگ چهاردهم از اين تيم جدا شده بود، نامش در ليست بدهكاران مالياتي ديده مي‌شود. او به ما گفت: «در قرارداد من قيد شده كه نيازي نيست ماليات را خودم بدهم، از اين رو برايم خنده‌دار است كه حالا مي‌گويند من بابت ماليات قراردادم، بدهكار هستم!»

نورمحمدي: من و نوري چك داده‌ايم
عليرضا نورمحمدي مدافع مياني پرسپوليس، وجود نامش در ليست بازيكنان ممنوع‌الخروج شده را بسيار عجيب مي‌داند. او در مصاحبه با خبرورزشي گفت: «قبل از سفر به عربستان براي بازي مقابل الهلال، به من و محمد نوري گفتند جدا از اينكه ممنوع‌الخروج هستيم، پاسپورت‌مان هم ضبط شده و حق نداريم حتي با ويزاي فرودگاهي به همراه پرسپوليس به عربستان برويم. به همين علت من و نوري به اداره ماليات رفتيم. بخشي از پولي كه حسين هدايتي براي كمك به پرسپوليس داده بود، از طريق مسئولان باشگاه به حساب اداره ماليات واريز شد و من و محمد نيز هر كدام‌مان 3 برگه چك به مسئولان اين اداره داديم. مبلغ هر چك، 75 ميليون تومان بود و قرار گذاشتيم خودمان، بدهي مالياتي را تسويه كنيم در حالي كه اين موضوع برعهده باشگاه بود.» او اضافه كرد: «البته باشگاه پرسپوليس بايد اين پول را به ما برگرداند ولي وقتي متوجه شديم مسئولان باشگاه هيچ كاري براي‌مان انجام نمي‌دهند، خودمان دست به كار شديم تا مبادا با آبروي‌مان بازي شود. واقعاً شرايط سخت و اسفناكي داريم. خودمان پول را مي‌دهيم و كار را تمام مي‌كنيم.»

منبع: خبرورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین