کد خبر: ۳۰۱۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

ارتفاع موج دریا در سواحل چابهار به 3،5 متر رسید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ارتفاع موج در سواحل چابهار متاثر از توفان حاره ای آشوبا که از دیشب در جنوب استان آغاز شده، به 3.5 متر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توفان آشوبا اکنون در موقعیت جغرافیایی 61 درجه شرقی و 21،2 درجه شمالی در فاصله 500 کیلومتری چابهار جریان دارد و هسته مرکزی آن با سرعت 14 کیلومتر بر ساعت به سمت کشور عمان در حرکت است.

وی با بیان این که ارتفاع موج در سواحل سیستان و بلوچستان تحت تاثیر این توفان به حدود سه تا چهار متر می رسد، گفت: شب گذشته ارتفاع موج در سواحل چابهار به 3،5 متر رسید و اکنون سرعت وزش باد در این مناطق 80 کیلومتر بر ساعت است.

وی به صیادان و دریانوردان توصیه کرد، با توجه به شدت امواج در چند روز آینده از تردد شناورها و لنج های خود در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متاثر از توفان آشوبا، برای نیمه جنوبی استان تا اوایل هفته آینده شرایط برای رشد ابر و در برخی نقاط رعد و برق، رگبار و تندباد فراهم است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی بارش های رگباری از شهروندان جنوب استان تقاضا می شود از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیرهایی که احتمال جریان یافتن سیلاب در آنها وجود دارد، خودداری کنند.

ملاشاهی گفت: توفان آشوبا برای سه روز آینده تداوم دارد و پس از برخورد با سواحل عمان و خشکی از شدت آن کاشته شده و به تدریج از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به توفان 115 کیلومتری روز گذشته منطقه سیستان که غلظت گرد و غبار را به 26 برابر حد مجاز و هشت برابر حد بحرانی رساند، افزود: از شدت توفان در منطقه کاسته شده اما آسمان بیشتر نقاط استان تحت تاثیر توفان غبار آلود است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از فردا از غلظت غبار در آسمان استان کاسته می شود و بار دیگر از روز یکشنبه هفته آینده باد شدید همراه با گرد و خاک منطقه سیستان را فرا خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین