کد خبر: ۳۰۲۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

یادداشت ظریف و جنتی در دفتر مخاطبان نمایشگاه

«محمدجواد ظریف« وزیر امورخارجه پس از مشاهده عکس های دیده نشده از حرم امام علی (ع) نوشت: این تصاویر زیبا می تواند عظمت حرم مطهر به کسانی که سعادت تشرف به آنجا را ندارند، هدیه دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر امور خارجه پس از بازدید از عکس ها در فرهنگسرای نیاوران یادداشتی در دفتر مخاطبان این نمایشگاه به این شرح نوشت: پس از بارها زیارت حرم مطهر حضرت امیرالمومنین (ع) امروز با رویت عکس های زیبای محمد خوشرو تفاوت دیدگاه هنرمند با یک فرد عادی را عیان مشاهده کردم. 

به گزارش ایرنا، «این تصاویر زیبا می تواند عظمت حرم مطهر را به کسانی که سعادت تشرف به حرم را ندارند هدیه دهد و این نقش مجاهدین هنر و هنرمند در گفت وگوی تمدن هاست. موفقیت هنرمند عزیز محمد خوشرو و دوستان حامی هنر و هنرمند در وزارت ارشاد اسلامی را از خداوند بزرگ خواهانم.» 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز یادداشتی به این شرح نوشت: «عکس ها آنقدر شفاف و واقعی گرفته شده است که در یک لحظه احساس کردم در حرم مطهر امیرالمومنین (ع) قرار گرفته ام، تابلوها بسیار زیبا و از زوایای مختلف حرم و صحن مطهر گرفته شده است. لازم می دانم از تلاش های ارزنده خوشرو و ذوق سرشار و معنوی او تشکر و سپاسگزاری کنم.»

نمایشگاه کنونی دهمین نمایشگاه انفرادی محمد خوشرو است که مانند همیشه دوربین او مانند زائری شیفته و تیزبین از زوایایی کمتر دیده شده، گوشه گوشه حرم مطهر مولای متقیان را طواف و ثبت کرده است. 

در کنار این ٣٤ تصویر، حدود ١٦ عکس برگزیده از مجموعه نفیس کتاب سجده صاحب نظران نیز روی دیوار گالری رفته است که سال ١٣٩٠ با روایتگری عکس های محمد خوشرو و به همت موسسه توسعه ایرانیان در ٢٥٠ صفحه به زیور طبع آراسته شد و حال برخی از آن ها به نمایش درآمده است. 

این عکس ها در ابعاد بسیار بزرگ به نمایش درآمده است که در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، ماهی که به نام متبرک حضرت علی (ع) مزین است، فرصتی ذی قیمت تلقی می شود. 

این آثار راوی معماری شگرف اسلامی ایرانی در اماکن متبرکه است که از دل شیدای هنرمندان ایرانی حکایت می کند که از طراحی و ساخت ورودی و فضای عمومی روضه منوره مولای متقیان علی (ع) در نجف گرفته تا تک تک کاشی های حرم تسری یافته است. 

نمایشگاه عکس های دیده نشده از حرم امام علی (ع) از 22 خرداد در فرهنگسرای نیاوران افتتاح و تا یک هفته برپا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین