کد خبر: ۳۰۲۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

بحران جدید آمریکا و انگلیس؛ افشای هویت جاسوسان توسط چین و روسیه

بنا به گزارش جمعی از مقامات ارشد انگلیسی، روسیه و چین موفق شدند با شکستن رمز کامپیوتری فایل‌هایی که در اختیاراسنودن بوده اطلاعات محرمانه آنها را استخراج کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- سال گذشته بود که بار دیگر تنش‌ها میان واشنگتن و پکن بر سر مسائل جاسوسی تشدید شد، به‌طوری که دولت آمریکا به طور مستقیم پنج افسر ارتش چین را به جاسوسی سایبری متهم و متعاقب آن پکن اقدام به احضار سفیر ایالات متحده در چین کرد.

به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، این شیوه تامین اطلاعات که به منظور دفاع از خود و یا ضربه زدن به جبهه مقابل سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد، آغشته به فناوری و تکنولوژی دولت‌ها شده و منافع آنها را بسته به میزان مهارتشان در جاسوسی تامین می‌کند.

حالا لندن متوجه شده که روسیه و چین تلاش‌های خود را در راستای کشف هویت جاسوسان  به نتیجه رسانده‌اند و به اطلاعات سرقت شده توسط اسنودن، دست یافته‌اند. به دنبال انتشار این خبر توسط ساندی تایمز، دستگاه اطلاعاتی ام آی 6 مجبور شد که نیروهایش را از برخی از کشورهای متخاصم خارج کند.

بنا به گزارش جمعی از مقامات ارشد انگلیسی، روسیه و چین موفق شدند با شکستن رمز کامپیوتری فایل‌هایی که در اختیاراسنودن بوده اطلاعات محرمانه آنها را استخراج کنند.

به گفته مقامات ارشد انگلیسی که البته نامی از آنها برده نشده، مسکو به بیش از ۱ میلیون اطلاعات طبقه‌بندی شده شامل جزئیات تکنیکهای اطلاعاتی و اطلاعات محرمانه دسترسی یافتند که بر اساس آنها می‌تواند جاسوسان انگلیسی و آمریکایی را شناسایی کند.

یک مقام ارشد وزارت کشور انگلیس به شدت از ادوارد اسنودن انتقاد کرده و تاکید کرده در صورت بروز هرگونه اتفاقی برای جاسوسان این کشور، این ادوارد اسنودن است که «دستانش به خون اعضای ام‌آی۶ آغشته شده است.»

ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنيت ملي امريکا است، که پس از افشای اطلاعات محرمانه سازمان‌های جاسوسی آمریکا توانست از روسيه پناهندگي موقت بگيرد. وی در سال 2013 پس از جمع آوری اسناد و اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا که بر روی فایل‌های رمزگذاری شده ذخیره شده بودند، از آمریکا خارج شد. افشای بخش اندکی از اطلاعاتی که او در اختیار دارد، نشان می‌دهد که ده‌ها شرکت فناوری و غول‌های مخابراتی آمریکا با آژانس امنیت ملی برای استراق سمع و سرقت اطلاعات خصوصی شهروندان در سراسر جهان همکاری می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین