کد خبر: ۳۰۲۷۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲

ترکان: پست گرفتن «مجاهدان شنبه» قابل قبول نیست

مشاور ارشد رئیس‌جمهور گفت: اینکه برخی می‌خواهند خود را یاران اصلی دولت برای پست گرفتن معرفی کنند، برای ما قابل قبول نیست و نباید عده‌ای از مجاهدان شنبه که پس از انتخابات به رئیس‌جمهور می‌پیوندند، پست و مقام بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
اکبر ترکان ظهر امروز در همایش طلوع امید که به مناسبت سالروز حماسه 24 خرداد در خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات 24 خرداد با دعوت رهبری به یک حماسه مهم تبدیل شد که مردم با عقلانیت، رأی خود را به یک رئیس‌جمهور با شعار تدبیر و امید دادند، زیرا این بار مردم مناظرات را خوب گوش داده و رئیس‌جمهور منتخب خود را که به عقل‌گرایی مشهور بوده است، انتخاب کرده‌اند تا دکتر روحانی با به‌کارگیری عقلانیت خود، بار دیگر کشور را در مسیر اعتدال قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی عنوان کرد: اینکه عده‌ای بخواهند با شلوغ کردن وضعیت جامعه اوضاع را به نفع خود تغییر دهند امکان‌پذیر نیست، بنابراین رئیس‌جمهوری که با شعار رونق اقتصادی، احیای اخلاق و تعامل با جهان به میدان آمده است، هیچ‌گاه به خاطر هیاهو و فشار آوردن اقلیتی، مسیر اولیه خود را تغییر نمی‌دهد و در این میان، به دنبال احیای تمام این شعارها است.

این مسئول با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور، ظرفیت شنیدن و احترام گذاشتن را دارد، گفت: دکتر روحانی نمی‌خواهد در موضوعات جامعه به ویژه مذاکرات هسته‌ای شعار خود را به خاطر هیاهوی عده‌ای از جامعه تغییر دهد و اتفاقات اوایل خرداد امسال نمی‌تواند موجب تغییر نگرش وی نسبت به برخی موضوعات باشد.

ترکان خاطرنشان کرد: حمایت رهبری بزرگترین سرمایه رئیس‌جمهور است که پس از آن، مردم در اولویت هستند، بنابراین دکتر روحانی می‌خواهد با رعایت خط قرمزهای نظام به کار خود ادامه دهد. این در حالی است که ما در وضعیت تحریم‌ها قرار داریم و امروز جامعه در این وضعیت، ریاست می‌شود، اما پس از موفقیت در مذاکرات، امکان اینکه سناریوی جدید جایگزین شود وجود دارد.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور تصریح کرد: کشور امروز با همین صادرات محدود نفت اداره می‌شود و در چنین شرایطی است که اقتدار کشور ایران موجب عزت نظام شده است، اما آنچه مهم است این است که ما نباید انتظار داشته باشیم برخی‌ها با وجود اینکه همراه رئیس‌جمهور نبوده‌اند امروز پیشقراولان پست‌های دولتی شوند که این انتظار به جایی نیست، زیرا عده‌ای مجاهدان شنبه پیدا شده که می‌خواهند همراهان اصلی رئیس‌جمهور را پس بزنند و جلو جلو پیش روند تا پست‌های مدیریتی را از آن خود کنند، اما ما باید توجه داشته باشیم که همراهان اصلی رئیس‌جمهور باید در پست‌های مدیریتی قرار گیرند.

ترکان خاطرنشان کرد: امروز 6 هزار نفر در نهادهای رئیس‌جمهور مشغول به خدمت هستند که نشان می‌دهد عده‌ای ارزش‌ها را فراموش کرده‌اند و استخدام‌ها بر مبنای شایستگی در دولت‌های گذشته نبوده است، زیرا بسیاری از مشکلات جامعه به دولت گذشته برمی‌گردد.

این مسئول اظهار کرد: بدهی‌های دولت به بانک در اوراق مشارکت 90 هزار میلیارد تومان شده است که بسیاری از این بدهی‌ها به دولت گذشته برمی‌گردد.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور تصریح کرد: 47 میلیارد دلار بدهی جدید برای وزارت نفت به وجود آمده که اینها همه به دولت گذشته برمی‌گردد زیرا بسیاری از اقدامات دولت گذشته، بدون عقل و فکر بوده است، اما ما باید توجه داشته باشیم امام، اسلامیت و جمهوریت را با هم طراحی کرده و اکثر مردم را صادق می‌دانسته است.

این مسئول یادآور شد: 2 میلیون 600 هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که ما به دنبال ایجاد شغل به ویژه شغل‌های زنانه برای بیش از یک میلیون نفر آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و... صنایع خوبی برای اشتغال زنان هستند، گفت: ما می‌توانیم زمینه ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار را در این زمینه‌ها ایجاد کنیم.

این مسئول اظهار کرد: اگر کسانی بخواهند تغییر روبه دهند و با دولت همراه شوند ما با آنها مشکلی نداریم، اما اگر کسانی بخواهند جلوی پست گرفتن یاران اصلی دولت را بگیرند، باید جلوی آنها گرفته شود.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور ادامه داد: ما معتقدیم استخدام‌ها یک آفت بزرگ است و امنیت شغلی باید به امنیت اجتماعی تبدیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
0
روحانی دو کار بیشتر نباید بکند:
1- هر کسی را در جایگاه خودش قرار دهد(تخصص و علاقه به کار)
2- هر کسی کار خود را درست انجام دهد.(خروجی کار هر نفر با شاخص های علمی و فنی کاری که به وی سپرده شده کنترل شود) آیا با فکر و دانش تصمیم گیری و عمل می شود یا با جاهای دیگر بدن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین